Flyga inrikes

På svensk flygplats blir du inte stoppad med kryddor, oavsett destination. Tro mig, står man där hela dagarna ser man en jävla massa kryddor och mediciner.

Att det är striktare i Mexiko är ju rätt givet :).

Vilken flygplats jobbar du på? (frivilligt att svara!)
Alltså folk är fan idioter i säkerhetskontrollen, förbereder inget, är helt förvirrade, tar med vad fan som helst... avundas inte dom som måste hålla reda på alla galningar
 
Jag har checkat in på flygplatsen, med någon automat. Sen har jag gått till säkerhetskontrollen. Där har jag lagt upp min väska, min jacka, tagit ur allting ur jack/byxfickorna och lagt separat, tagit av mig skor, ev. skärp, halsband och örhängen (även fast jag bara har en tunn silverkedja och 2 par små pluppar) samt hårsnoddar. Sen har jag gått igenom säkerhetsbågen, och en vakt har visiterat mig.
Därefter har jag gått och kollat på någon stor tavla efter vilken gate min flight har. Sist men inte minst har jag gått till något café och fikat! :)
 
Okok! Vi kanske har setts utan att veta om det! :D
Det var några år sen nu men ja, kanske det :D.

Folk i säkerhetskontrollen är som dom som går på bussen först, tränger sig framför en kö med människor och sedan börjar öppna väskan och leta efter busskortet :rofl :
Man bara :meh::meh::meh:
Precis så är det. Alltså majoriteten är jättetrevliga men många blir ju antingen nervösa och helt irrationella och andra personligt kränkta och arga. Typ så :up:. Vet inte hur många som, av ren förvirring och nervositet, springer genom bågen och så får man säga till att de ska gå tillbaka och gå lugnt igenom och så springer de igenom igen och så håller det på sådär ett tag. Skitkul klockan kvart i fem på morgonen :meh::meh::meh::meh::arghh:.
 
Det var några år sen nu men ja, kanske det :D.


Precis så är det. Alltså majoriteten är jättetrevliga men många blir ju antingen nervösa och helt irrationella och andra personligt kränkta och arga. Typ så :up:. Vet inte hur många som, av ren förvirring och nervositet, springer genom bågen och så får man säga till att de ska gå tillbaka och gå lugnt igenom och så springer de igenom igen och så håller det på sådär ett tag. Skitkul klockan kvart i fem på morgonen :meh::meh::meh::meh::arghh:.

Hhahahaha kaoz alltså. Folk är fan galna :rofl:
Senast jag reste utrikes hade en människa plastat in sitt handbagage med cirka en meter isoleringstejp och en soppåse. Det var liksom en klump bara. Det visade sig att inuti fanns en 1.5 liters läsk, en ipad, spajflaskor modell större, och massa andra skumma föremål. Personalen fick klippa upp klumpen. Hur personen kunde samla ihop sina ägodelar vettefan, jag bytte kö.
 
Min erfarenhet är att de inte är så noga med krämer som typ bodybutter, nagellack och liknande mer trögflytande. Brukar ha det i necessären och brukar faktiskt skippa att ta upp det som vätskor. Har aldrig haft några problem med det (varken inrikes, inom EU eller utanför Europa. Men självklart, är man noga ska man såklart ta det som vätskor också
När jag flög till Umeå snodde de min stylingkräm som var i en 125 ml tub. Inte väska utan kräm och bara en rest kvar i tuben. Fick panikhandla något på konsum när jag kom fram till konferensen.

Så var inte för säker. 100 ml är viktigaste regeln.
 
När jag flög till Umeå snodde de min stylingkräm som var i en 125 ml tub. Inte väska utan kräm och bara en rest kvar i tuben. Fick panikhandla något på konsum när jag kom fram till konferensen.

Så var inte för säker. 100 ml är viktigaste regeln.

Ja precis, jag har alltid behållare under 100. Det jag menade var att jag har noterat att jag ibte behöver plocka upp vissa saker som vätskor.
 
@niphredil och @tornblomma ni verkar ha så bra koll :D
Biljetten är bokad hos sas men det står att turen trafikeras av Malmö aviation gäller då måtten som står på SAS hemsida för handbagage? Min väska är 55 cm (inkl handtag) x 39cm x 23 cm.
Måtten på SAS hemsida är 55x40x23 cm.

Vågar jag chansa på att min mätning är okej eller ska jag ta en annan väska?
 
Man får visst ha med sig mat utifrån. Jättevanligt missförstånd som det inte finns nån sanning i. Det är flytande över 100 ml du inte får ta med in; yoghurt, risifrutti, dricka, smör (räknas också), bodylotion etc. Men mat går visst bra.

Är det inte också vanligt att folk blandat ihop det med att man inte får ta med sig in vissa saker till vissa länder? Dvs äter du på planet så är det lugnt, men du kan behöva lämna det i tullen i det andra landet? I ts fall inte aktuellt eftersom det är inrikes.
 
@niphredil och @tornblomma ni verkar ha så bra koll :D
Biljetten är bokad hos sas men det står att turen trafikeras av Malmö aviation gäller då måtten som står på SAS hemsida för handbagage? Min väska är 55 cm (inkl handtag) x 39cm x 23 cm.
Måtten på SAS hemsida är 55x40x23 cm.

Vågar jag chansa på att min mätning är okej eller ska jag ta en annan väska?

Det är helt lugnt! :)
 
På svensk flygplats blir du inte stoppad med kryddor, oavsett destination. Tro mig, står man där hela dagarna ser man en jävla massa kryddor och mediciner.

Att det är striktare i Mexiko är ju rätt givet :).

Jag har blivit stoppad i Köpenhamn med kryddor. Men det var liksom inte normala mängder kryddor utan snarare uppåt kanske tjugo burkar/påsar osv. De kollade igenom dem och såg till att de var förseglade. Sedan fick jag gå. Det var mest komiskt egentligen, de stod och plockade upp en efter en efter en och tittade på mig som "tar det här ALDRIG slut?!"...! :laugh::laugh::laugh:
 
Jag har blivit stoppad i Köpenhamn med kryddor. Men det var liksom inte normala mängder kryddor utan snarare uppåt kanske tjugo burkar/påsar osv. De kollade igenom dem och såg till att de var förseglade. Sedan fick jag gå. Det var mest komiskt egentligen, de stod och plockade upp en efter en efter en och tittade på mig som "tar det här ALDRIG slut?!"...! :laugh::laugh::laugh:
Ja, titta på dem kan de vilja göra, precis som med allt organiskt. Men det betyder ju inte att man ska undvika att ha med dem.

Har jag mycket organiskt med mig lägger jag det längst upp i väskan så att det är lätt att ta fram och visa.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 844
Senast: Motacilla
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 205
Senast: Anders
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 150
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp