Flytta sto+föl

C

cactus697

Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar :) Det jag undrar är när man tidigast kan flytta sto+föl till ett nytt stall efter fölningen?
 
Sv: Flytta sto+föl

Om det inte är för att hästarna måste till veterinär får man inte transportera sto med föl innan fölet är 7 dagar gammalt. Många som betäcker på fölbrunsten kör iväg sto och föl när fölet är ca 10 dagar. Vilket brukar gå bra. Annars så kan det väl vara bra att vänta tills naveln lät ihop ordentligt.
 
Sv: Flytta sto+föl

Vi flyttade våra när den var 1-2 v gammal (har jag för mig om) eftersom det blev lite platsbrist i stallet och vi var tvugna att ta hem dem (stod hos en fodervärd)
Jag tycker personligen inte att man ska åka så långt med dem första gången. Vår resa blev på ca 15 minuter och det räckte gott och väl för att bebisen skulle bli trött :D
 

Liknande trådar

Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: nexxa
·
Ridning Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderator flytta den! Jag undrar vad ni har för erfarenhet av struppipare? I normal...
Svar
4
· Visningar
930
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 929
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp