Jag är lite less på min tillvaro i Sverige och längtar efter något helt nytt, något helt annat.
Vad detta ”annat” är vet jag inte riktigt.
Jag älskar mitt jobb (präst), men längtar till något annat än ett församlingsliv i Svenska kyrkan.
Jag kan enkelt få jobb i hela Sverige, men längtar ”någon annanstans”.
Storstäder tilltalar mig inte. Dessutom tål jag inte värme, så alla sydliga breddgrader går bort.
Jag tittar just nu på möjligheten att jobba på Island, Grönland, Färöarna, Svalbard, Sibirien, Irland eller norra England.
Hunden (dvärgpudel) vill jag gärna kunna ta med mig.
De ekonomiska aspekterna bryr jag mig mindre om. Pensionen är oviktigt.
Jag vet att några här inne bor utomlands. Ni får gärna berätta om era erfarenheter om att flytta till ett annat land.
Svårigheter? Saker att tänka på? Misstag som är bra att undvika?
Andra länder med liknande klimat att fundera över? Finland, Norge (utom Svalbard), Danmark (utom Grönland) känns för likt Sverige. Jag vill gärna lite längre bort, lite mer ”exotiskt”.
Vad detta ”annat” är vet jag inte riktigt.
Jag älskar mitt jobb (präst), men längtar till något annat än ett församlingsliv i Svenska kyrkan.
Jag kan enkelt få jobb i hela Sverige, men längtar ”någon annanstans”.
Storstäder tilltalar mig inte. Dessutom tål jag inte värme, så alla sydliga breddgrader går bort.
Jag tittar just nu på möjligheten att jobba på Island, Grönland, Färöarna, Svalbard, Sibirien, Irland eller norra England.
Hunden (dvärgpudel) vill jag gärna kunna ta med mig.
De ekonomiska aspekterna bryr jag mig mindre om. Pensionen är oviktigt.
Jag vet att några här inne bor utomlands. Ni får gärna berätta om era erfarenheter om att flytta till ett annat land.
Svårigheter? Saker att tänka på? Misstag som är bra att undvika?
Andra länder med liknande klimat att fundera över? Finland, Norge (utom Svalbard), Danmark (utom Grönland) känns för likt Sverige. Jag vill gärna lite längre bort, lite mer ”exotiskt”.