Bukefalos 28 år!

Flytta till lägenhet.....

Sv: Flytta till lägenhet.....

Jag önskar er lycka till!
Och hoppas att ni alla kommer att känna er tillrätta på det nya stället! :laugh:

Ibland så blir det som så, att det sker händelser som gör att man tappar hoppet lite, men jag tror att det kommer att gå galant med er glada och sociala vovve!

Lycka till i massor!
 
Sv: Flytta till lägenhet.....

Vi har hört att hon skäller när hon hör att vi är utanför men inte öppnar tillräckligt fort, vilket jag tror blir till skällande i trappuppgången när hon hör folk komma men inte öppnar till henne då tror jag hon börjar skälla.

Jag antar att ni väntar med att öppna tills hon är tyst? Annars är det ju självklart att hon fortsätter skälla när hon hör folk, det ger ju utdelning!
 
Sv: Flytta till lägenhet.....

Antiskällhalsband fungerar alldeles utmärkt. Hunden får en mycket liten dusch citronella som orsakar en lätt obehagskänsla. Min hund fick en sådan dusch och sedan har det inte varit ett säger ett pip och då får jag också påpeka att jag glömde slå ifrån den så att batteriet låg och drog ut och jag hänger därmed på det icke-fungerade och han är fortfarande tyst som en mus.

Jag har hunddagis för de tillfällen som jag måste lämna honom en längre tid själv eller rättare sagt nattis i mitt fall och det är super för min hund. Massor av kompisar, promenader och bus. Jag tror att det är bra för honom och han älskar det. Säger man "dagis" så sitter han i hallen och väntar på att man ska komma iväg och det är full fart till bilen i garaget. Hans enda bekymmer verkar vara att vi inte kommer till dagis fort nog :D

Jag tror att ni kommer klara av att flytta alldeles utmärkt ;)
 
Sv: Flytta till lägenhet.....

kl

Jag skulle nog börja om med ensamhetsträningen. En hund som skäller och tuggar på inredning när den är ensam verkar inte klara det speciellt bra.

Om min hund skäller när han är ensam/blir lämnad så är det för att han är olycklig, och jag vill absolut inte att min hund ska vara olycklig när han lämnas ensam. Okej, det är väl inte många hundar som tycker det är superskoj när husse/matte försvinner men hunden ska känna sig bekväm med situationen även ensam.

Lycka till!
 
Sv: Flytta till lägenhet.....

Att "börja om" ett bra alternativ, precis.

Vi fick bakslag med en utav våra unghundar - den ena brodern klarar ensamheten utmärkt relativt tidigt, utan protest- medan den andre började tugga på allt som var möjligt att tugga på -lister, handtag, bordsben osv osv. Så det är på individnivå.

Sedan märker jag personligen att det gäller att "ta tag i sig själv". Det blir lätt så, när man bor i hus på landet (så som vi gör), att man inte tänker på just det här med att det kan bli tillfälle med t ex övernattning i lägenhet. Då kräver det ju att hunden är miljötränad för det också. Det fick jag själv lära mig - precis som TS nu. Och därför, efter det ... tänker jag i andra banor ...
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: Smurfoff
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 326
Senast: dobbis
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 530
Senast: Raderad medlem 148099
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp