Foal check rutinmässig?

HannaZ

Trådstartare
Brukar ni ta prov för att kolla antikroppsnivån för säkerhets skull?
När gör ni i så fall det, så nära efter 24 som möjligt?
 
Nu har lillen fått ok-stämpel och jag kan vara lugnare ☺️

DSC_1584.JPG
 
Jag gör det inte rutinmässigt. Jag har gjort det en gång på en unge som visserligen diade bra direkt men råmjölken var inte av toppkvalitet.
 
På trettiotal föl har jag bara gjort det en gång på en fölis som var väl trött. Den visade sej ha blodbrist som rättar till sej av sej själv. Efter ca 14 dagar var den en normal och pigg fölunge. (navelsträngen brast innan fölet kommit ut helt ,därav blodbristen)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Krummi
·
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
568
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 778
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp