Här kommer ett deppinlägg men behöver skriva av mig lite, en tråkig uppdatering. Jag har de senaste månaderna funderat på vad jag gjort för att förtjäna en så fin häst som Donnie och nu är jag livrädd att han ska tas ifrån mig.
Tvärhalt på v fram, hovslagaren hittade ingen hovböld, distriktaren kommer ut tis morgon och säger, det här ser inte bra ut, är det en fraktur finns det inget att göra då får du ta bort honom direkt. Ringa flera kliniker i närheten för att se vem som kan ta emot oss för röntgen. Vi provlastade för någon månad sen, vilket Lilleman visade tydligt då att det var inget han tyckte var en bra idé så vi fick ge upp då, anledningen till att vet fick komma ut istället för att lasta och åka direkt.
Lilleman får lugnande, bremsas, bomull i öronen, tröja över ögonen, vi var fem pers och linor och fick inte upp han på transporten, envis som synden är han! Efter 40 min är vi på väg att ge upp men provar ta ut mellanväggen och backa in honom vilket funkade.
Iväg till klinik och röntga ovanför ena framknäet där de iaf inte hittar någon fraktur, lättnaden över att han inte behövde tas bort där och då!!! Ingen spricka då, jämför med röntgen från andra knäet, inflammation i sina tillväxtzoner så han skulle kunna ha växtvärk. Under tiden på kliniken flyttar hältan över till andra frambenet (!) så 4-gradigt halt på h. fram. Bedövar hoven och då försvinner en del av hältan men inte helt. Misstanke om ev spricka på hovbenet h fram, misstanke om ev spricka ovanför knäet v fram, då sprickor tydligen kan ta 10 dagar innan de syns på röntgen. Samma lasthistoria hem och så boxvila för Lilleman och nytt klinikbesök på torsdag om en vecka. Är så rädd att det ska vara nåt som tar honom ifrån mig

Donnie som inte stått på box sen han var typ 2 veckor gammal och kommit till nytt ställe då det bara finns lösdrift där vi höll till innan. Usch vad jag är nervös! Donnie vill ju gå ute och äta gräs och busa nu
Inpaketerad innan avfärd..
Trött Lilleman inne i transporten, stod som ett ljus när vi åkte iaf
Här ska jag tydligen bo nu..