*kl*
Då kommer en liten uppdatering från mig, allt flöt på väldigt bra i söndags, Cajsa klev på transporten efter högst 6 min.och stod lugnt under resan, var helt lugn sedan i nya stallet.

Nu håller hon på att vänja in sig i stallets rutiner och nya hästarna,sköter sig bra i hanteringen också. Vi köpte också nytt foder till henne - Blev Edel Avel. samt så får hon en 4-5 kg på kvällen,morgonen blir en 2-3 kg och likadant med lunchen,så hon får i sig mellan 8-11 kg/dag
Låter det rimligt för en snart 16 månaders som i storleksmässigt som en maxad C-ponny?, eller ska jag öka på något mer kg?, får just nu till att börja med 1 kg Edel Avel totalt under dagen.
På tal om storlek, hur stor skulle ni tippa på att hon blir?, är som sagt omkring 140 cm i mkh nu, hennes mamma var 160, morfar 165,mormor 167, pappa 146 (växte klart i stort sätt när han var 2 år, var då 145 och nu som 5 åring är han 146) farfar vet jag ej måttet på(hittade inget mått i Blå Basen),farmor 147, farmors far 137.
En i nya stallet tippar på omkring 153-155 cm i mkh. medans Cajsas pappas ägare och uppföddare tippar på maxad D-ponny och enligt tattar-måttet som vi gjorde i augusti skulle hon bli 145 cm i mkh.