prinsessfeminist
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så roligt att din hästs pappa vann Stallion Trophy idag!!Visa bifogad fil 164553
Tydligt vem som är pappa
Hedda (20)e. Santorio som fick 9.5 av båda testryttarna samt 9 på gångarterna på årets bruksprov.![]()
Oh det har jag missat! Gud så roligt!Så roligt att din hästs pappa vann Stallion Trophy idag!!
![]()
Minns inte stammen på den?Kastrering av lill-skiten förra veckan. Har inte möjlighet att mäta men han är nog inte många cm lägre än sin mamma på 170Vägde in på nästan 500 kg och då är han gränsfall smal. Gudasnäll är han åtminstone, gick raka vägen in i släpet och stod som ett ljus helt själv dit och med två kompisar på hemvägen.
Chaccafly - New Port W - Cardento - xx. Mormor var 162, morfar 164, mamma är ca 170 och Chaccafly typ 168 eller nåt. Jag rider ju liksom B-ponny fortfarande så hur jag ska kunna kravla mig upp på den här dinon i framtiden är en gåtaMinns inte stammen på den?
Mätte mini förra veckan och hon mäter in på 153cm och på Ultuna vägde hon ca 380 för ett par månader sen![]()
Min gosse är ganska exakt 150 cm nu. Han är 15 månader.Minns inte stammen på den?
Mätte mini förra veckan och hon mäter in på 153cm och på Ultuna vägde hon ca 380 för ett par månader sen![]()
Ja det ser väl bättre ut?! Hur är prognosen?Uppdatering med gossens has!
överst är i mitten på maj och underst nu i början på oktober. Det går framåt och han har varit ohalt sedan I juni.
Visst ser det ändå bättre ut?
Visa bifogad fil 175962
Prognosen är god. Jag kommer att röntga honom igen, när det är dags för kastrering runt årsskiftet-vårvintern.Ja det ser väl bättre ut?! Hur är prognosen?
Håller tummarna att allt är bra vid kollen!Prognosen är god. Jag kommer att röntga honom igen, när det är dags för kastrering runt årsskiftet-vårvintern.
Då är han någonstans mellan 18-21 månader, och jag tänker att det är vettigt att göra unghäströntgen i samband med det.
Enligt veterinären är det bra att vänta till dess, eftersom leden vid den tidpunkten kommer att vara färdigvuxen. Mycket kan reparera sig själv i och med att han ännu växer.
Men det är klart att jag gärna hade kollat upp honom redan nu. Prognosen eller behandling är dock inte annorlunda bara för att jag får en uppdatering, och som åring är han ju ändå inte i något arbete.
Helt illa är det nog inte, trots allt, eftersom han rör sig fint. Galligheten i hasen verkar inte besvära honom alls iallafall.
Otroligt duktig!Hade transporten framme så lasttränade Mini lite idag! Hon är så snäll, trodde hon skulle sluta gå in i transporten efter alla resor till veterinären och med ont ben och nu sist ond hov. Men hon har alltid gått in direkt trots lite träning.
Så idag tog vi steget längre och tränade på att gå in själv, med lite stöd av linan runt bommen.
Så duktigmassor med godis. Stängde inte idag men hon står kvar där tills jag ber henne backa ut. Hade hon varit valack hade hon varit en liten farbror.
Visa bifogad fil 176158