Tack, han mår bättre! Han är ohalt efter fyra irap-behandlingar, och nu har han fått fenylbutazon i tio dagar för vi vill få ned svullnaden.

Men enligt ultraljud så är ledvätskan klar i alla fall på ena sidan, vilket är ett gott tecken.

På andra sidan är det en del fibrin som måste opereras bort, men veterinären tycker vi väntar med det, då han ju blev halt efter första operationen.

Så nu avvaktar vi och ser om det ger sig lite över sommaren, och så länge han är ohalt får han bara vara ifred.

Suck!

Det krävs tålamod, minsann.

Men min förhoppning är att han fortfarande växer och att den lilla skelettskada som inflammationen verkat ha orsakat, växer bort.

Men, jag famlar efter ljuspunkter. Jag är medveten om att jag kanske har en hagprydnad i hagen. Det finns inga garantier.
:(
Misströsta inte. Föl och så unga hästar har en fantastisk läkförmåga.🩷🩷

Tack, han mår bättre! Han är ohalt efter fyra irap-behandlingar, och nu har han fått fenylbutazon i tio dagar för vi vill få ned svullnaden.

Men enligt ultraljud så är ledvätskan klar i alla fall på ena sidan, vilket är ett gott tecken.

På andra sidan är det en del fibrin som måste opereras bort, men veterinären tycker vi väntar med det, då han ju blev halt efter första operationen.

Så nu avvaktar vi och ser om det ger sig lite över sommaren, och så länge han är ohalt får han bara vara ifred.

Suck!

Det krävs tålamod, minsann.

Men min förhoppning är att han fortfarande växer och att den lilla skelettskada som inflammationen verkat ha orsakat, växer bort.

Men, jag famlar efter ljuspunkter. Jag är medveten om att jag kanske har en hagprydnad i hagen. Det finns inga garantier.
:(
Håller tummarna att allt blir bra❤️

1000000653.webp

Poppe växer och frodas. Hon hänger med sin syster dagarna i ända och leker och springer för fullt 🐎💨 Välmusklade blir det iaf 😂 Just idag hängde det i skogen i morse pga av hårda vindar, då håller det mest till inne i skogen där det är lite lugnare än ute på gärdet.

Igår gjorde vi klart grundvaccineringen så nu är Poppe klar med det också 😅 Hon är en bestämd liten dam så allt måste vara på hennes sätt men gick bra iaf. Just nu går det ute dygnet runt och bara äter gräs 😊

Liknande trådar

Avel Jag tror inte vi har någon sån här tråd för i år, så jag startar en :) Har ni eller ska ni betäckt/betäcka era avelsston i år och hur...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: Robina
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 530
Senast: Murray
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 389
Senast: Dentaku
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Cushings syndrom hund
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur