Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobbigt när man har täckesätare i hagen. Vi har täcke på våra små när det är nederbörd och blåst, och då är de inte så benägna att bita på varandra.Tränade lite häromdagen, bara flytta för tryck och gå framåt fastän jag står still för att sedan kunna skicka in henne i transporten i framtiden! Jätteduktig och så uppmärksam och känslig utan att bli minsta osäker eller ängslig när hon inte riktigt förstår.
Men hur tänker ni med täcke?har aldrig täckat de unghästar vi haft, förutom vid ruskväder typ snö och blåst i kombination.
Idag har vi -5, vindstilla. De har fri tillgång på grovfoder under tak, halmad ligghall de gärna står eller sover i. Den som rids mest är halvklippt och går utan täcke. Alla hästar nöjda men den lilla sänker ryggen när jag känner på hennehur ska det då vara när det är -15 eller 25?
Vill helst inte täcka, kompisarna äter täcken.![]()
Hon är bättre nu som tur är! Vet inte om hon tyckte det var obehagligt när jag klämde på henne kanske? Nu har jag gjort det så mycket så tror hon vant sigJobbigt när man har täckesätare i hagen. Vi har täcke på våra små när det är nederbörd och blåst, och då är de inte så benägna att bita på varandra.
Alternativet är väl annars att du tar in henne så hon får torka upp och inte stå ute hela dagen?
Åringen har björnpäls och klarar betydligt mer än tvååringen. Hon blir kall och öm om hon inte är täckt.
Hon ser redan väldigt färdig ut. Lite långbent, men det ska hon ju vara. Jättefin!Dehär gänget blir ju två år iår och vissa kanske får börja förskolandet är ingen brådska med Mini, men börja med förberedelser inför ridning ska vi göra till hösten
Hon sprang i hagen idag och är så fin att titta på. Tycker hon ser sund och fin ut i kroppen också. Varit bakhög men nu jämn. Lär mäta henne igen
Man får passa på att fota när hon är still
Visa bifogad fil 179835
Nu är Ohana of Rock besiktigad och officiellt minbarockpinto född -24 efter frieserhingsten Martin af Vibbleboda FB26. Jag hoppas vi får många roliga och friska år tillsammans!! Hon kommer hem till mig troligtvis på lördag. Vi mätte när jag var där på juldagen, då ca 162 i manken
Visa bifogad fil 179938
Nu är Ohana of Rock besiktigad och officiellt minbarockpinto född -24 efter frieserhingsten Martin af Vibbleboda FB26. Jag hoppas vi får många roliga och friska år tillsammans!! Hon kommer hem till mig troligtvis på lördag. Vi mätte när jag var där på juldagen, då ca 162 i manken
Visa bifogad fil 179938
Såhär står det på barockpintosweden:Vilken fin häst! Hur är det med barockpinto; måste det vara frieser och vad "som helst" i varmblodsväg för att den ska kallas barockpinto eller vad gäller?![]()
Såhär står det på barockpintosweden:
”Barockpinto hästen har minst 37,5 % Frieserblod. Allt annat benämns som ”främmande blod”, dvs. blod av annan ras. Rasen korsas fram mellan en varmblodig häst och en frieserhäst. Barockpinton härstammar från första början ifrån att man korsade en KWPN med en frieserhäst.”
Och:
Typer
- Typ BP: Mindre än 62,5 % främmande blod (över 37,5% frieserblod där hästen är svartskäck)
- Typ XX: Mer än 62,5 % främmande blod (mindre än 37,5% frieserblod)
- Typ FB: Mindre än 62,5 % främmande blod (över 37,5% frieserblod där hästen inte är svartskäck)
Men stackarnFröken stod och skakade nu på sen eftermiddag innan jag tog in. Så det var bara att ta fram täcket, men det var ju djävulens påfundkom så långt att hon var ok med att det låg på över hela kroppen, men så gled det bak liiiite och då fick hon panik. Lade på det en gång till, sedan av och så fick det vara bra. Bara att fortsätta imorgon
![]()
Så fin!!!
Oj, hon blir nog stor!Nu är Ohana of Rock besiktigad och officiellt minbarockpinto född -24 efter frieserhingsten Martin af Vibbleboda FB26. Jag hoppas vi får många roliga och friska år tillsammans!! Hon kommer hem till mig troligtvis på lördag. Vi mätte när jag var där på juldagen, då ca 162 i manken
Visa bifogad fil 179938
Tror jag medOj, hon blir nog stor!