Bukefalos 28 år!

foder-djungel!

Mammadutt

Trådstartare
Blir tossig..... tänkte testa ny sort nu då det är dags köpa nytt foder åt monstrena. Senaste 10-kilos säcken var en RC Beauty & fit och jag börjar tro att det kanske är lite väl med 35% protein och bara 15% fett? Abyn har haft lite mjäll och bonden har löst mkt hår hela tiden.... så jag tänkte att man ska hitta något foder med mindre protein och mer fett. Har ni några förslag? Brukar mest köpa RC men är inte främmande för att testa andra märken..... vilken djungel det är att hitta rätt foder :smirk:
 
Sv: foder-djungel!

Varför vill du ha mindre protein? Katten är en renodlad köttätare och är gjord för att äta en kost rik på protein och fett. Mer fett låter bra men du behöver inte dra ner på proteinet.
 
Sv: foder-djungel!

Jag fick för mig att proteinet ger upphov till mjället och håravfallen.....
Har hittat ett foder med mer fett nu som jag ska testa..... pust....
 
Sv: foder-djungel!

Mjäll kan katterna få utav för lite fett i maten, har inte med proteinet att göra. Får du fortsatta problem med mjäll kan du pröva att ge katterna laxolja på maten, det hjälpte min Alfons att bli av med sitt mjäll (och han hade massor när han kom).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 180
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 893
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Jag har en valp på 14 veckor som råkade ut för ändtarms prolapse. Hon "krystade" ut tarmen i samband med när hon försökte bajsa. Det...
Svar
6
· Visningar
1 913
Senast: Deluxe
·
Hundhälsa Behöver tips om mat till känsliga magar. Jag har 2 flacoated retriever tikar. Vi körde Priima's färskfoder bra länge, och det funkade...
2
Svar
24
· Visningar
7 732
Senast: sooetnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fjordingtråden
  • Sveriges ridskolor

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp