Foderautomat mikrochip

Bukefalos 30 år!

Inser inför hemkomst av kattunge att vi behöver skaffa en foderautomat med mikrochip för att vår senior ska kunna ha sitt veterinär-torrfoder på fortsatt fri tillgång.

Någon som använder sådan foderautomat? Fungerar det bra?

Blir en investering då vi får ha 2 stycken iom kattungefoder kontra veterinärfoder.

Jag har två. Det funkar utmärkt, men ofta behövs kupan som man kan köpa till för att den glupskare katten inte ska äta från sidan. Vi har katterna i varsitt rum när de äter för att de ska få matro också, men det är ju olika hur mycket de stör varandra.

Har man väldigt envisa katter och vill kunna ha mer fri tillgång till mat så kan man behöva "tvåfaktorautentisering" med en foderautomat stående i en matbox med kattlucka. :idea:

Jag har två stycken surefeed. De är åtminstone 5 år gamla och funderar utan problem. Hade inte klarat mig utan dem 😅

Edit: Såg Sassys svar nu. Jag har inga problem med att de försöker stjäla från varandra så har inte behövt några smarta lösningar som skydd.

Jag har 4 st, en till varje katt. Har fått sätta huv på 3 av dom, den 4:e tillhör den "hjälpsamma."
En av mina gick sönder, men den var köpt begagnad så vet inte hur gammal den var. En beter sig lite konstigt, men fullt funktionsduglig så den får fortsätta. Köpte en ny för att ersätta den som gick sönder och den är märkbart tystare.
Behöver man hjälpmedel utöver huv, så finns det massor på Etsy! Folk är väldigt kreativa.

Jag hade verkligen önskat mig en typ surefeed fast med tidsstyrd frammatning av nya skålar, som de blötfoderautomater som finns. Det blir till att bygga eget va? :confused:

(Skulle aldrig få plats med sådana hemmabyggen här, men om jag någon gång flyttar till större så kanske det vore något...)

Jag hade verkligen önskat mig en typ surefeed fast med tidsstyrd frammatning av nya skålar, som de blötfoderautomater som finns. Det blir till att bygga eget va? :confused:

(Skulle aldrig få plats med sådana hemmabyggen här, men om jag någon gång flyttar till större så kanske det vore något...)

Jag skulle vilja ha en som portionerar torrfoder. Det finns en sån av annat märke, men den läser inte chip utan kräver halsband. Så Surefeed borde tillverka några Olika varianter man kan komplettera med.

Liknande trådar

• Katt med krampanfall
  • Katter med olika foderbehov
  • Vettig bantning av katt?
  • Tips på hundfoder?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn