Bukefalos 28 år!

Äh, jag tog med färskfoder i matlådor till rasspecialen vi var på i helgen - inte ens problem med övernattning ;)

En dag hit och dit är inga problem för mig heller. Jag fodrade mina med färskfoder förut och det var helt enkelt mer irriterande att ta med mig färskfoder än torrfoder. Nu äter inte mina hundar färskfoder av andra orsaker.

Jag tycker dock att det börjar bli löjligt hur många användare här på buke ifrågasätter när folk säger att dom vill ge torrfoder och närapå ska övertala TS till varje pris när hon redan har bestämt sig att hon vill ha torrfoder då det är enklare på lunchen. Det är inte första gången det händer heller.
 
Min kräsna hund (som ratar allt färskfoder) gillar Essentials Nautical living. Det är det enda fodret han inte börjat rata helt efter några veckor, även om han inte alltid kastar i sig det. Man beställer det via deras egna hemsida och får det hemlevererat, mycket smidigt!
 
Bara en tanke - men blir hon mer intresserad av maten om ni slänger ut den på gräsmattan? Eller ger den i ex aktiveringsboll? Tänker att hon kanske tycker det är roligare om hon får jobba lite för maten.

Eller om den är uppblött? (Och har ni kollat så att munnen är okej?) tänker att hon kanske inte gillar att tugga på foderkulorna alternativt inhalerar maten (så gör min :o) så det blir obehagligt med torrfoder.
 
En dag hit och dit är inga problem för mig heller. Jag fodrade mina med färskfoder förut och det var helt enkelt mer irriterande att ta med mig färskfoder än torrfoder. Nu äter inte mina hundar färskfoder av andra orsaker.

Jag tycker dock att det börjar bli löjligt hur många användare här på buke ifrågasätter när folk säger att dom vill ge torrfoder och närapå ska övertala TS till varje pris när hon redan har bestämt sig att hon vill ha torrfoder då det är enklare på lunchen. Det är inte första gången det händer heller.
Nä det är en annan sak - jag övertalar inte till något. Man ska ge det man vill ge :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 852
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 177
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 679
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa hej! Jag undrar lite vad ni som har Greyhounds ger för foder? Jag har själv en pensionerad GH som har ganska taskig och känslig mage...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: Regn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp