Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har insett att det blir svårt med proteinet när jag inte kan äta baljväxter.Jag har lagat en del mat utifrån FODMAP, men faktiskt aldrig vegetariskt/veganskt. Det är ju tyvärr så att de flesta baljväxter är högt i FODMAP. Det kanske blir svårt med proteinet då?
Jag har lagat "vanlig" mat men inte använt lök/vitlök. Har ersatt med små mängder av gröna delen på salladslök. Kollat på mängden grönsaker som är med i maten (och vilka) samt använt tex dinkelmjöl. Har gjort pastasåser, wookar med mathavre/quinoa , kyckling i ugn (som blev en hit) med potatis, pizza, pirgoer, gyoza, tacos (dock med egen kryddblandning).
Vad äter du i vanliga fall?
Det kostar pengar. Och jag har ont om det.Tror det finns recept i appen bellybalance.
Kan du be boendestöd om hjälp med att skriva om recept? Få hjälp att skriva av men ta bort/ändra så att det passar?Det kostar pengar. Och jag har ont om det.
Jag tror ju inte det blir bra då. Receptet är ju beprövat i original, men obeprövat om man skriver om det.Kan du be boendestöd om hjälp med att skriva om recept? Få hjälp att skriva av men ta bort/ändra så att det passar?
Min sambo äter enligt fodmap och vi tar bara bort tex lök när vi lagar mat, det blir bra ändå.Jag tror ju inte det blir bra då. Receptet är ju beprövat i original, men obeprövat om man skriver om det.
Det kostar pengar. Och jag har ont om det.
Men hur gör jag om receptet är baserat på bönor eller linser? Det är ju massor av annat som man inte heller får äta.Min sambo äter enligt fodmap och vi tar bara bort tex lök när vi lagar mat, det blir bra ändå.
De recepten får du välja bort. Det är svårt med framförallt veganskt om man följer strikt fodmap.Men hur gör jag om receptet är baserat på bönor eller linser? Det är ju massor av annat som man inte heller får äta.
Jag har suttit här i flera timmar nu och känner mig jättefrustrerad över att jag måste hitta ett recept idag för jag måste handla idag.
Det är i princip alla mina recept jag har och gillar som jag får välja bort då. Jag måste i så fall hitta helt nya recept (vilket jag tycker är skitjobbigt.)De recepten får du välja bort. Det är svårt med framförallt veganskt om man följer strikt fodmap.
Vegetariskt är nog lättare eftersom du då kan använda laktosfria ostar osv.
Jag har för övrigt noterat att många fodmap-recept är med pasta. I listorna på mat med fodmap så står pasta med som mat med högt fodmap. Konstigt tycker jag.
Attans. Den fanns inte på bibblan, men det fanns andra titlar av samma författare. Kanske finns det något användbart i dessa.Visa bifogad fil 64590
Se om du kan hitta den här på bibblan? Beklagar mitt lite smutsiga ex, den är välanvänd![]()
Ja, jag äter tofu, men har aldrig lyckats tillaga den så den smakar gott. Den är ju rätt smaklös och trist i sig.Gillar du/äter du tofu?
Ja, jag äter tofu, men har aldrig lyckats tillaga den så den smakar gott. Den är ju rätt smaklös och trist i sig.
Fjärrlån brukar funka bra.Attans. Den fanns inte på bibblan, men det fanns andra titlar av samma författare. Kanske finns det något användbart i dessa.