Bukefalos 28 år!

Fodring inför tävling

M

mippan

Ändrar ni ngt i era hästars foderstater inför en tävling/på tävlingsdagen/dagen efter tävling?

Isf på vilket sätt/vad?

Berätta också vilken diciplin och på vilken nivå ni tävlar och om det är stor häst eller ponny.
 
Sv: Fodring inför tävling

Ändrar inte hans foderstat, och kommer inte göra heller, ser ingen anledning till att gå in och störa dagarna innan tävling i hans balans. Rider LA hoppning på ponny.
 
Sv: Fodring inför tävling

Nej, jag ändrar inget. Hästars magar är så känsliga, så om jag ska ändra något så sker det långsamt och helst inte innan tävling.

Jag tävlar D-ponny i hoppning, t.o.m. nationellt LA.
 
Sv: Fodring inför tävling

Jag ändar inget i mina hästars foderstat innan tävling. När de presterar lite mer än vanligt ger jag dem Vitamin E (VSL eller Muskel-E).
Tävlar allt från unghästar (stora hästar), samt har tävlat Medelsvår A ponny (var ett tag sedan dock;) ) samt 1,40 m stor häst.
 
Sv: Fodring inför tävling

Ett tag var det ju lite "inne" att ge extra betfor tex mellan klasserna eftersom studier visat på gott resultat vad det gällde att slippa mjölksyra lagrad i musklerna. Flera av de "stora stjärnorna" gick ut och flaggade för detta.

I mitt stall får tex en av ponnierna som tävlar elithoppning extremt mkt extra betfor kvällen innan... Så jag var mest nyfiken på om det var fler som gjorde så...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: Zevzan
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Miingla
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 415
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp