Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha nej inget förhör.
Bara intressant hur andra uppfödare gör med sina hästar och även vad som missas av veterinär!! Därav mina frågor. Här får man väl ställa frågor?

Du frågar samma person ingående fråga efter fråga.
Fråga fler och formulera dig annorlunda.

/mod.
 
Du frågar samma person ingående fråga efter fråga.
Fråga fler och formulera dig annorlunda.

/mod.
Men nu är det väl ändå upp till den jag ställer frågan om denna väljer att besvara den eller inte? Det behöver ju inte du som mod gå in och avgöra?! Du kan ju gå in om någon är otrevlig så är det på andra sidor!
 
Men nu är det väl ändå upp till den jag ställer frågan om denna väljer att besvara den eller inte? Det behöver ju inte du som mod gå in och avgöra?! Du kan ju gå in om någon är otrevlig så är det på andra sidor!

Som moderator får jag in anmälningar vilka bedöms. Det har inkommit flera anmälningar angående att du förhör en enskild användare, och då ber jag dig att uttrycka dig annorlunda om du är genuint intresserad av frågan.

/mod.
 
Som moderator får jag in anmälningar vilka bedöms. Det har inkommit flera anmälningar angående att du förhör en enskild användare, och då ber jag dig att uttrycka dig annorlunda om du är genuint intresserad av frågan.

/mod.
Förhör? Sluta kalla frågor förhör.
Jag ställde frågor som man gott och kort kunde ignorerat, var aldrig något tvång från min sida att man måste svara på dessa.
Sånt är man förhoppningsvis vuxen nog själv att kunna avgöra eller ifrågasätta!. Men absolut ska aldrig mer ställa frågor till just den användaren!
 
Förhör? Jag ställde frågor som man gott och kort kunde ignorerat, var aldrig något tvång från min sida att man måste svara på dessa.
Sånt är man förhoppningsvis vuxen nog själv att kunna avgöra eller ifrågasätta!. Men absolut ska aldrig mer ställa frågor till just den användaren!

Nej det är inte användaren själv som anmält.

Tänk på hur du uttrycker dig och hur det du skriver kan uppfattas.

/mod.
 
Om flera tolkar något annorlunda än man menar är det lämpligt att ta till sig det och ändra sig.

/mod.
Oerhört känsligt här, man är ju van vid fb och dess kommentarer. Där brukar en admin gå in om någon är otrevlig. Här var lite annorlunda. Sen är det ju inte fel själv ifrågasätta någon dess frågor som ställs till en om man upplever dessa på ett visst sätt, lite löjligt kan tyckas när någon annan går in i stället! Absolut vågar inte ställa en fråga mer här. Mina frågor var inte riktat som ett förhör.
 
Senast ändrad:
Idag var jag glad över mitt beslut att sälja. Inte för att Elli var dum, men måste en verkligen balanstrava och drakblåsa i 10 minuter för att det är en vit ponny i ridhuset som, ve och fasa, rörde på sig🙄. Hon är ändå tacksam som inte drar och kastar sig, jag får ju inte hålla på med häst egentligen 🙈.

När hon väl lugnat sig var hon himla fin på töm. Har aldrig tyckt det varit så roligt att tömköra som jag gör nu.. Så glad att jag KAN! Längtar efter en äldre lite coolare häst att roa mig med.
IMG_20201202_160754_554.jpg
 
Ja jag vet men jag bad ändå om extra kontroll av munnen eftersom jag upplevde henne som lite störd av bettet. Hon besiktades på klinik och jag var med hela tiden, jag borde kanske sett vargtänderna själv men de gjorde jag inte. Men som sagt de är historia och nu ser vi framåt :)
Min häst har ju också stora vargtänder och när veterinären kollade i munnen utan munstege så sa hon först ”nej inga vargtänder här!”, just eftersom de är så stora så misstogs de vid en snabb blick för första vanliga tänderna. Sen när hon kollade mer noga fick hon ändra sig 😊
 
Min häst har ju också stora vargtänder och när veterinären kollade i munnen utan munstege så sa hon först ”nej inga vargtänder här!”, just eftersom de är så stora så misstogs de vid en snabb blick för första vanliga tänderna. Sen när hon kollade mer noga fick hon ändra sig 😊
Aha där kanske vi har förklaringen, tack 😊
 
Min häst har ju också stora vargtänder och när veterinären kollade i munnen utan munstege så sa hon först ”nej inga vargtänder här!”, just eftersom de är så stora så misstogs de vid en snabb blick för första vanliga tänderna. Sen när hon kollade mer noga fick hon ändra sig 😊
Utan munstege kanske det inte är så lätt att se? Tog hon munstege sen då när hon såg? Oftast kan man ju känna tänderna om dem finns uppe eller nere? Annars är ju munstege att föredra så man kan göra en ordentlig undersökning.
 
Senast ändrad:
Utan munstege kanske det inte är så lätt att se? Tog hon munstege sen då när hon såg? Oftast kan man ju känna tänderna om dem finns uppe eller nere? Annars är ju munstege att föredra så man kan göra en ordentlig undersökning.
Ja precis. Hon kollade bara snabbt utan munstege innan hon startade den ordentliga undersökningen (med munstege och sedersd häst).
 
Ja precis. Hon kollade bara snabbt utan munstege innan hon startade den ordentliga undersökningen (med munstege och sedersd häst).
Men vid besiktning har man väl munstege? Omöjligt känna hakar ordentligt , se sår och tänder längre in utan att få upp munnen? Är ju inget man vill riskera men en hand mindre i varje fall tänker jag... 😆
Har varit med när ridskolan besiktigat och 1 egen häst.
 
Senast ändrad:
Men vid besiktning har man väl munstege? Omöjligt känna hakar ordentligt , se sår och tänder längre in utan att få upp munnen? Är ju inget man vill riskera men en hand mindre i varje fall tänker jag... 😆
Har varit med när ridskolan besiktigat och 1 egen häst.
Ja, veterinären använde ju munstege? Det har jag redan skrivit.
Jag skrev mitt inlägg som en förklaring till @Catrool eftersom hennes besiktande veterinär missade vargtänderna. Stora vargtänder kan vid en snabb koll misstas för de första kindtänderna.
 
J
Min tas ut mellan 7:30-8:45 på morgonen beroende på vem i personalen det är som jobbar (vissa är lite segare än andra) och får komma in kring 18-19 på vardagarna. På helgerna tar vi ut dem kring 7 och de tas in allt mellan 19-21. Min är bekväm av sig och blir tydligen lite av ett monster att ta in om man tar in "för" sent i hennes tycke, har fått det berättat av en stallkompis som ofta låter de stå ute till sent när hon har helgjouren och hon har märkt tydlig skillnad 😅. Hon vill gärna in kring 18 min lilla prinsessa.

Nu har B för övrigt börjat sättas igång efter vilan. Überpigg och glad, men väldigt snäll. Dock nervös tant som man är, kör vi än så länge mest från backen tills hon fått ur sig den mesta överskottsenergin. Vi avslutade dock gårdagens pass med att skritta runt barbacka ett varv i ridhuset för jag var för lat för att gå å hämta sadeln 🥰
Låter som ett bra stall som prioriterar hästarnas utevistelse 🤗
 
Ja, veterinären använde ju munstege? Det har jag redan skrivit.
Jag skrev mitt inlägg som en förklaring till @Catrool eftersom hennes besiktande veterinär missade vargtänderna. Stora vargtänder kan vid en snabb koll misstas för de första kindtänderna.
Ja om man inte har munstege är det kanske lätt? så som din gjorde först. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 848
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 477
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 316
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 864
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp