Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tråkigy att läsa @MiniLi . Förstår att det är frustrerande.
Även @Mirtai . Hoppas på snart tillfrisknande.

Vi har varrit på åb och vilan har gjort susen.
Så nu sätter vi igång så får vi se med fsg eller vad som händer.
Visa bifogad fil 61314Visa bifogad fil 61314
Vet inte varför det blev dubbelt?
Huvudbild med för liite söt e han..
Å tänk..efter ca 6 v bara atr hoppa upp som ingenting.. det ör värd en del..
IMG_20201209_122628_785.jpg
 
@MiniLi hur går det för er?

hästen i vårt stall visade sig ha coronavirus så nu är vi isolerade i minst 4 veckor... så fick ställa in kliniksbesöket igen. Men de har skrivit ut lugnande åt honom så ska jag börja skritta uppsuttet iaf :)
 
@MiniLi hur går det för er?

hästen i vårt stall visade sig ha coronavirus så nu är vi isolerade i minst 4 veckor... så fick ställa in kliniksbesöket igen. Men de har skrivit ut lugnande åt honom så ska jag börja skritta uppsuttet iaf :)

Åh nej va jobbigt med coronaviruset, men vilken tur att ni kollade detta i tid :) Vi hade också en med corona i ponnyns stall, var inte bara lätt med isolering.

Skönt att få komma igång och skritta lite iaf! :)
 
@MiniLi hur går det för er?

hästen i vårt stall visade sig ha coronavirus så nu är vi isolerade i minst 4 veckor... så fick ställa in kliniksbesöket igen. Men de har skrivit ut lugnande åt honom så ska jag börja skritta uppsuttet iaf :)
Har röntgat igen idag och ingen spricka syntes! Jätteskönt! Det var ju osäkert redan från början men behandlades som en spricka för säkerhets skull, skönt att det var falskt larm.
Hon är fortfarande rejält halt så får utreda det vidare. Men nu slipper hon boxvila iaf så jag är jättenöjd!

Skulle släppa ut henne i sjukhagen på em. Det första som händer är att hon ska hälsa på kompisen i hage bredvid över staketen, fastnar med ett framben i eltråden, panikar och går omkull! 😳
Jag orkar inte med den här hästen mer😅

Hon var svullen efteråt, men jag tror att det bara var en vanlig galla. Oroar mig ändå för senorna..

Lugnande är bra grejer! Det har vi använt rikligt senaste veckan🙈
 
Har röntgat igen idag och ingen spricka syntes! Jätteskönt! Det var ju osäkert redan från början men behandlades som en spricka för säkerhets skull, skönt att det var falskt larm.
Hon är fortfarande rejält halt så får utreda det vidare. Men nu slipper hon boxvila iaf så jag är jättenöjd!

Skulle släppa ut henne i sjukhagen på em. Det första som händer är att hon ska hälsa på kompisen i hage bredvid över staketen, fastnar med ett framben i eltråden, panikar och går omkull! 😳
Jag orkar inte med den här hästen mer😅

Hon var svullen efteråt, men jag tror att det bara var en vanlig galla. Oroar mig ändå för senorna..

Lugnande är bra grejer! Det har vi använt rikligt senaste veckan🙈
Åh vad skönt att det iaf inte var en spricka! Hoppas ni hittat ngn anledning till hältan och att det är en god prognos!

men hon verkar vara en riktig oturshäst, det är så läskigt när de fastnar k tråden!
 
Åh vad skönt att det iaf inte var en spricka! Hoppas ni hittat ngn anledning till hältan och att det är en god prognos!

men hon verkar vara en riktig oturshäst, det är så läskigt när de fastnar k tråden!
Ja hon är verkligen en oturshäst. Även tidigare hos uppfödaren. Staketskador är lite hennes grej, hon har stora ärr på bakbenen efter att ha fastnat i staket vid två olika tillfällen när hon var typ 1 och 2 år gammal🙈
 
Har röntgat igen idag och ingen spricka syntes! Jätteskönt! Det var ju osäkert redan från början men behandlades som en spricka för säkerhets skull, skönt att det var falskt larm.
Hon är fortfarande rejält halt så får utreda det vidare. Men nu slipper hon boxvila iaf så jag är jättenöjd!

Skulle släppa ut henne i sjukhagen på em. Det första som händer är att hon ska hälsa på kompisen i hage bredvid över staketen, fastnar med ett framben i eltråden, panikar och går omkull! 😳
Jag orkar inte med den här hästen mer😅

Hon var svullen efteråt, men jag tror att det bara var en vanlig galla. Oroar mig ändå för senorna..

Lugnande är bra grejer! Det har vi använt rikligt senaste veckan🙈
Men åh skönt gällande sprickan men sicken otur hon går omkull också 😖😖 Hoppas de inte blir nåt av de nu med 🤞
 
@Matildatilda Noellas vargtänder togs när hon var 1,5 år. Veterinären hade aldrig sett så stora vargtänder så hon ville fota dem för att visa sina kollegor!😂 Så de kan vara stora även om man tar dem tidigt!😉

Här har jag lite beslutsångest. Tanken har ju varit att Noella ska tävla detta året och att jag ska betäcka henne sommaren efter. Men nu när alla tävlingar är inställda tills 30/6 så vet jag inte om jag ska betäcka till våren istället!🤔
Hur hade ni andra tänkt och resonerat?😀
 
@Matildatilda Noellas vargtänder togs när hon var 1,5 år. Veterinären hade aldrig sett så stora vargtänder så hon ville fota dem för att visa sina kollegor!😂 Så de kan vara stora även om man tar dem tidigt!😉

Här har jag lite beslutsångest. Tanken har ju varit att Noella ska tävla detta året och att jag ska betäcka henne sommaren efter. Men nu när alla tävlingar är inställda tills 30/6 så vet jag inte om jag ska betäcka till våren istället!🤔
Hur hade ni andra tänkt och resonerat?😀
Ja såna fall finns det ju också. Men oftast är ju dom stora när man inte tagit bort dom tidigare även om den du har hade stora vid 1,5 år så räknar man ju ändå med att en på snart 5 år har stora 😁 Därav veterinären rekommenderar ta ut dom så tidigt som möjligt då det är lättare och innan man stoppar in ett bett. Gjorde du inget fint av dom? 😂 Mina på min unghäst är sparade ser ut som små huggtänder 😂 Om ni båda har sparat dom kan ni ju mäta?! Mina ligger i lä. Min va 1,5 år 😉
 
Senast ändrad:
Så nöjd, som en liten sten som har fallit från mitt hjärta. Vi har haft en pissig höst/vinter pga en massa anledningar (för en gångs skull INTE pga själva hästen) och min fina, underbara bäbishäst har inte ridits så mkt som jag hade planerat/hoppats på. Pratade idag med hennes underbara försäljare/tillridare och har nu ordnat en plats åt B hos henne och hennes fantastiskt duktiga hjälpredor på bete/tillridning/allmän mys under tiden stallet har sommarstängt. Känns så bra i mattehjärtat och jag kan slappna av och släppa på prestigen och ångesten inför sommaren❤️
 
Idag tog jag beslutet att betäcka Noella till våren.😀 Ska bli så spännande.
Suttit ett tag och kollat hingstar, men kommer hela tiden tillbaka till den första jag gillade. 😉
Så nu har jag bokat hingst och bara längtar till våren och brunsterna!😁🤭
 
Plegicil gel! Tycker det är jättebra, hästen är ”sig själv” men utan explosioner och dylikt😁
Min veterinär skrev ut Domosedan, ska bli spännande att se hur han reagerar. Har bokat in ridning tillsammans med hagkompisen imorgon kväll så han också har ett tryggt sällskap i ridhuset 😊
 
Min veterinär skrev ut Domosedan, ska bli spännande att se hur han reagerar. Har bokat in ridning tillsammans med hagkompisen imorgon kväll så han också har ett tryggt sällskap i ridhuset 😊
Jag har hört att domesedan är bättre om man behöver lugna för att tex lägga om sår osv, att de blir mer dåsiga. Plus svårare att ge tror jag, är väl det som de inte ska svälja?
Men hoppas det funkar bra för er!
 
Jag har hört att domesedan är bättre om man behöver lugna för att tex lägga om sår osv, att de blir mer dåsiga. Plus svårare att ge tror jag, är väl det som de inte ska svälja?
Men hoppas det funkar bra för er!

Jag tog det på fingret och smorde in det under tungan. Det fungerade iaf väldigt bra, vi skrittade en stund och tog några varv i trav också. Han skötte sig exemplariskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 862
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 522
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 344
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 901
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp