Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

:) :) :)

Jag ringde idag och kollade med er.
Dom skulle kolla Gåvan då.
Skulle sedan ringa på eftermiddagen men hann inte.

Gör ett nytt försök i morgon i stället.

Hoppas "våra töser" har skött sig hos er.

Clipper kan ju vara lite blyg och svårfångad i hagen ibland.

AM
 
Sv: Föl 2006!?

jo då dom sköter sig.. som sagt clipper är ju lite blyg, men lätt lurad..puh.... :rofl:
Gåvan är jätte go, har en bästa kompis som ät två grr så stor som henne.. :angel:
 
Sv: Föl 2006!?

OK. GÅvan har jag aldrig träffat utan bara sett på kort som jag redigerat åt tränaren.

Ska bli roligt med en ny tös hemma.

AM
 
Sv: Föl 2006!?

Nu är mitt Maraton-Rote Boldt sto äntligen dräktigt!!! :D :bump: :D

Men det har krånglat...

Första brunsten: Inte dräktig
Andra brunsten: Det kommer ingen sperma...
Tredja brunsten: Hingstbyte till Cornetto och kör henne till Örebro, men fortfarande inte dräktig...
Fjärde brunsten: Få reda på att hon har livmoderinflammation semineras och behandlas under samma brunst och nu äntligen dräktig på 16 dagars kollen :banana:

Så nu är det bara att hoppas att det håller i sig!
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt cortez sto ska kollas på fredag....hon har redan varit dräktig med tvillingar på första omgången, så nu hoppas vi på ny dräktighet men med ett foster.
seminerad med Master. :rofl:
 
Fler New forest...

Lånar en knapp - tråden är lång... :D
Ytterligare två ston kollade, treåringarna Dimmans Rosita (e.Eloge - LL Möllegårdens Marco Polo - Dennie - Silverlea Buckskin - Smedhults Cavat - Oakley David - Knightwood Palamino - Forest Horse) och Dimmans Elva (e.Dart Light - Burma Wilton - Dawn of Spring - Brookside David - Forest Horse) är båda dräktiga med Fredriksbergs Dizney RNF 98 (e.Smedhults Cavat - Leede's Boy - Zuidpool's Rufus van Nomad - Piperswaite Anthony - Forest Horse)

Elvas mor, ELIT-stoet Miss Ellie RNF 1560 har dock gått om tyvärr, vi gör ett sista försök innan säsongen är slut...

Summa summarum hittills: fyra egna ston dräktiga med Dizney, plus Elva som är såld. :banana:

Hlsn Helena
 
Sv: Fler New forest...

Rycker sista knappen....

Vi har fått vårt yngre sto konstaterat dräktig idag på dygn 14 med Qvadrigo. Allt gick otroligt smärtfritt
Första besöket: Konstaterat att ägget var på 4,3
Dagen efter seminering
Tredje dagen konstaterades att ägget gått och idag 14 dagar senare så är hon dräktig.
Skall åter dit igen om 14 dagar för koll att hon inte kastat av någon anledning.
Samma scenario var det med hennes mamma för några år sedan, tyvärr miste vi fölungen vi fölningen då. Den gången betäcktes mamman ute i stormen i mars, tog sig direkt.

Snacka om timing på båda dessa märrar och ibland är vissa bara för lätta att få dräktiga!
 
Sv: Föl 2006!?

cortez stoet var inte dräktig....eftersom att york inte skickar efter 1 aug fick jag på stående fot bestämma om jag ville ha skick från Lasandos, istället, och jag vet kanppt nåt om hans avkommor. Men hellre dräktig med honom än inte alls.......
 
Sv: Föl 2006!?

undrar om inte athena har dräktigt med lasandos....inte säker ,men jag känner igen namnet :D
 
Sv: Föl 2006!?

Lånar knapp...

Jiipiie!! :bump: mitt sto är äntligen dräktig och det hjälpte att byta hingst hon tog sig direkt trots en krångel brunst! Stoet är e:Anart och nu dräktig med Cuper.

Håller tummarna på att det håller hela vägen.
 
Sv: Föl 2006!?

Grattis! Min arbetsgivare fick en jättefin liten hingst efter Cuper i år.

Trägen vinner, som Hästak-personalen sa till mig förra året, efter ett efterlängtat positivt besked...
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt kallblodssto Spira är betäckt med bruksnordisen Bergakung o konstaterat dräktig! :banana:
 
Sv: Föl 2006!?

Lånar en knapp...

Så var vi klara för i år. Det sista stoet, Belina e.Bellini-Any Questions, konstaterades dräktig e.Silvano idag. Hon har varit dräktig en gång tidigare under säsongen, men med tvillingar som resorberades. Efter det var hon tom en gång efter att ha släppt två ägg igen, men denna gång var det bara ett foster.
Nu har vi 5 dräktiga till nästa år, skulle ha varit 6 st egentligen, men Jarrah får stå över pga livmoderskada efter årets fölning.
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt fjordsto är dräktigt med Björkhems Xerxes 234, ska föla i april -6.
Våra två shettissto är dräktiga med Äppelbo Leo.
 
Sv: Föl 2006!?

Halloj alla!

I morse fick jag mitt Little Boy - Urbino sto konstaterat dräktigt på 16 dygn med Casir Ask. Hon tog sig på andra försöket (första hade hon infektion i livmodern). Jag är SÅÅÅÅÅÅ lycklig nu!!! :bump:

//Granger
 
Sv: Föl 2006!?

T kollat igen idag på 41 dygn och fortfarande allt OK. Fint litet foster med hjärtslag och i rätt storlek för tiden!
Lejonelle
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto, (Gauguin-Presto) är kollad idag och var dräktig på 18-dygn med Nobel!

Femte brunsten, och allsköns behandlingar, sköljningar och caslicksyning har vi hunnit med sedan april när vi började!

HeJe
 
Sv: Föl 2006!?

:love: min Älskade Malada är dräktig med Lone Bright Star :banana:
40 dagars koll i dag....

jag har verkilgen haft tur.. :angel:

ons: kollad = ägg
tor: seminerad
fre: ovelerat
dräktig på 16
dräktig på 28
dräktig på 40

inte många hästar med en sån liten journal :bump:
p.s kommer inte ihåg alla datum d.s
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp