Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*

äntligen äntligen är även vårt gammelsto e. Maraton-Gaspari dräktig.
Efter flera krångelbrunster kom så en normal...och då tog hon sig.
Seminerad med Don Romantic
 
Sv: Föl 2006!?

Nu är alla mina egna dräktiga.
Dolly, WM dräktig med Ekbäckens Savoy runt 80 dygn
Bella Korsningsp. dräktig med Bostorp Bells runt 35 dygn
Candrah welsh dräktig med Couldhart(ska till Cs ägare) runt 65dygn
Cigridh welsh dräktig med B.Bells 24 dygnet
Chamira welsh dräktig med B.Besk(tingad av CHs förra ägare)24 dygnet
Ida cob dräktig med Henfynyw Tywysog 18 dygnet
Poppy welsh sekt C dräktig med Ekbäckens Savoy runt 90 dygnet

Enda av stallets ston som inte blivit dräktig i år är vår olycks fågel Sunny som ska få en chans till med Savoy om hon nu kommer i brunst. Det är andra året i rad som hon inte blivit dräktig :confused:
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt connemarasto är betäckt och konstaterat dräktig med Garryhack Frederick.

Det andra stoet är fortfarande kvar hos hingstar. Hade en infektion som behandlades, betäcktes sen en gång men var inte dräktig och är nu igångsprutad.
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har dräktigt med Ride The Night på ca 30 dygn nu och stoet är efter Atas Rocket-Smokin YAnkee-Lindys Pride.
Hon seminerades första gången till midsommar men hade för små ägg och jajg hade nästan gett upp hoppet för det blev så sent, men nu så var hon dräktig på 21 dar när vi kollade, hade ingen brådska då vi inte tänkte fortsätta i år.
Tyväär hade hon tvillingar men det ena fostret såg ut att resorberas så vet gjorde inget nu utan vi har återbesök den 3 sep.
VAd är er erfarenhet? Om vet anser att fostret är så pass resorberat att det inte behövs klämmas då väntar de bara eller? Det fanns inget synligt hjärtslag eller något och det andra fostret var stort med bra hjärtljud.
Jag kommer inte ihåg trots alla år på seminstationer.
 
Sv: Föl 2006!?

...och vi har en fölunge efter Ride the Night. Jättetrevlig liten tös.
flip.jpg


Angående resorbering så brukar det åter kollas på 40.
Hav tålamod. ;)

AM
 
Sv: Föl 2006!?

knyttet skrev:
Knapplån.

Min kallblodstravare är betäckt med Nordlys. Bara att hoppas att hon tagit sig, annars blir det en sen ombetäckning... :crazy: Hon ska ultraljudas på 18 dygn. *håller tummarna*

Hur har det gått? Är hon dräktig? :)
 
Sv: Föl 2006!?

Jet skrev:
Hur har det gått? Är hon dräktig? :)

Nääe :(

Hon betäcktes om igen nu i veckan, känns riktigt trist. Tar hon sig inte nu heller så är det ju helt klart för sent i år... (detta känns ju också väldigt sent). Nu har jag iallafall hämtat hem henne, det var skönt efter 6 veckor! :love:
 
Sv: Föl 2006!?

Vårat lilla holländska welsh mountain sto är nu konstaterad dräktig med Friars Chanco :love: . Har önskat mig ett brunt föl med mkt strumpor och stor bläs :d .
 
Sv: Föl 2006!?

Äsch, vad tråkigt!
Ska hålla tummarna för att hon tog sig nu då! :)
 
Sv: Föl 2006!?

Knappstöld

Var iväg idag och kollade 90dgr (eller 91 om man skall vara petig) allt såg mkt bra ut alltså fortfarande dräktig :banana: :bump:

Stoet är Come Back II - Sympatico - Colonel dräktig med vår egen guldklimp Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask - Carano)

Nu återstår bara att se om det blir ett eller två små busfrön som skall liva upp stämningen här hemma nästa sommar (om allt går som det skall) skall kolla det nya stoet (Come Back II - Carano) 16 dgn på torsdag (även hon betäckt med ovanstående hingst) Så håll tummarna att det blir ett tillskott av två CJFD - CB II (enkelt och bra) :angel:
 
Sv: Föl 2006!?

Ni kan väl hålla tummarna för mig med? Ska kolla 1/9, då på 16 dagar. Nervös eftersom det är för sent att prova igen. Stoet hade flera ägg vid UL som hon inte släppte. Hingstägaren sa då att det finns en risk för tvillingar. Kan någon berätta mer? Hur illa är det, hur stor chans att de resorberar ett själva? Hur dum är man om man "behåller" båda? Litteraturtips?
Tackar på förhand.
 
Sv: Föl 2006!?

Då var även det nya Come Back II stoet kollad och resultat DRÄKTIG :banana: 16 dgn idag så det blir en liten senkommen varelse (får hoppas det bara gäller födelsedatumet ;) )

Så uppenbarligen är CB II stona klart fertila båda tog sig på första försöket. Blir ju lite mellanrum mellan fölningarna första beräknad till ca 18 april och denna lär ju inte dyka upp förrän första veckan i juli (om allt går som det skall vill säga).
 
Sv: Föl 2006!?

clownen skrev:
:o Mitt under Falsterbo... :D Grattis !

Helen

Fasiken också :mad: Har jag inte haft en tanke på :o Snacka om dålig planering med tanke på att hingsten skall kvala till Falsterbo så jag kommer ju att vara fast där nere vissa dagar tur att vi i alla fall bor så nära att vi kan köra fram och tillbaka om dagarna :crazy: Får hoppas att hon bestämmer sig för att föla tidigt iom att det är så sent på säsongen.

Någon som vill ha fri inkvartering mot viss fölvakning under Falsterbo nästa år ? :angel: :angel: :D :D

Hur fasiken kunde jag missa detta i planeringen ibland tänker man inte längre än näsan räcker :crazy:
 
Sv: Föl 2006!?

och jag som trodde att du planerat in det så att dem som är intresserade av att se fölungar efter din hingst kunde passa på när dom ändå är nere på Falsterbo :angel: :D Tänkte själv ta en sväng förbi ;)

Helen
 
Sv: Föl 2006!?

clownen skrev:
och jag som trodde att du planerat in det så att dem som är intresserade av att se fölungar efter din hingst kunde passa på när dom ändå är nere på Falsterbo :angel: :D Tänkte själv ta en sväng förbi ;)

Helen

Nu vet jag hur jag skall göra :idea: , jag hyr en utställningsplats så parkerar jag stoet där när jag tävlar hingsten så kör vi vadslagning om vilket klockslag hon skall föla vinnaren får en betäckning med lillkillen, då blir hon ju ordentligt övervakad :D Och en sak är ju säker gör jag så så kommer hon att knipa allt vad hon kan eller så fölar hon direkt av rena förskräckelsen :D Den andra ungen är ju nästan 3 månader då så den kan jag ju binda i en hörna av tältet som reklam för hur ungarna blir :idea: Tycker du inte som det låter som en bra ide ? ;) :rofl: :rofl:

Helt klart måste du komma förbi och kika på dem gissar att du ändå skall hälsa på din pålle och då är du ju inte långt ifrån oss.
 
Sv: Föl 2006!?

Idén är lysande !! :D Enda nackdelen är att hon får nog stå där redan en månad innan Falsterbo börjar då man helst inte ska transportera dom en månad innan beräknad fölning - men du kanske tycker att det är okej att ha henne där mitt på gräsplätten alldeles själv :angel: :rofl: Jag tänkte att det kan ju bli jobbigt att fara fram och tillbaka til henne månaden innan ;) vad det gäller passning...Men du har helt rätt varför ska man ha avelsstona hemma i stallet vid fölning när man kan ha dem på ståendes på en gräsplätt alldeles själva nere i Falsterbo :confused: :D

Helen

Jag jag kommer förbi och tittar på underverken om det går bra ! Ds
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Föl 2006!?

Jag har ett dräktigt sto :bump: :banana: på 17 dygn.
Cortezstoet tog sig på första med Lasandos. Hurra!!!
i morgon ska vi på fölmönstring också.
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp