Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var inte ute hos Nugget förra veckan men idag kunde jag äntligen ta in henne igen och borsta igenom ordentligt. Lyfta hovar, smörja in med lite flugkräm och mysa :heart
Hon är väldigt kontaktsökande och vill gärna komma med ut ur hagen.
61668960_10156250885416099_4327746344669151232_n.jpg

Hon är så fruktansvärt söt min lilla bumling
 
Jo, jag förstod det. Men undrar om jag vågar gå vidare sen. :nailbiting:

Ja bara du är lugn och känner att hon själv är avslappnad så går du vidare.
Kan ta ett tag med den metoden men den lönar sig alltid. Bind upp, gå på sidorna o borsta lite bak sen fram o ge morot, koppla loss. Korta försök så ni båda blir trygga :)
 
@Marvin känns som jag får det att låta lätt men det är mer för att peppa dig :D
Min förra prickiga dam sket ju ner hela stallgången när jag band upp henne ensam i stallet så jag är egentligen inte bäst på o ge råd!
Alltid haft lättare med unghästar dock...
 
31234
stackars kamel hade oturen att släppas ihop med sin mor idag då de ska få flytta hem till nya gården nästa vecka. Han fick duktigt med stryk faktiskt, sen lärde han sig att 200 meter är lagom avstånd att hålla. Han var ohalt men stoltheten har fått sig en rejäl törn tror jag... Hans attityd kommer ju nånstans ifrån och hans mor är högsta hönset i hagen än. :)
 
31503

Flawless fick testa att vara en stund i rundcorallen idag, hon var superduktig med allt från att lämna flocken till att bli berörd med pisk på hela kroppen & löslongeras med lite ”kommunikationscheck”. Hon lyssnar väldigt fint & försöker förstå vad jag menar hela tiden!

Eftersom att veterinären som plockade vargtänderna rekommenderade att börja prova bett nu när munnen är ”lugn” så testade vi det också. Detta helt utan problem, efter en kort stund var munnen helt stängd & fin som om det var helt naturligt att ha bettet där 🙌😄
 
Nu kan jag inte hålla mig längre, för då spricker jag! Det verkar som att jag ska köpa häst 🤗 . En brun valack e. Blue Hors St Schuffro och ue. Uttini. Min nuvarande hästs halvbror (samma mamma). Mitt sto förlorade tyvärr sitt föl för två månader sedan, och när jag till sist tog beslutet att betäcka om henne så visade det sig att vi inte kunde betäcka om henne i år. Det har varit en tuff tid och jag har inte vetat hur jag ska tänka riktigt. När jag fick reda på att brorsan var till salu så insåg jag att om jag inte har möjlighet att få ett föl efter mitt sto så känns det som det näst bästa är att kunna få en annan häst efter samma mamma. :heart

I helgen var jag nere och kollade på honom. Supertrevlig och lättsam valack på ganska exakt 2 år. Han är ganska tunn och väldigt urväxt och överbyggd, men väldigt vänlig och inställsam. Trots sin ganska skeva siluett just nu så kunde jag ändå se att gången finns där. Jag ville inte missa denna chansen så igår blev det klart att jag köper honom! Mitt första hästköp sedan jag köpte mitt sto för snart 12 år sedan. Läskigt men samtidigt känner jag mig lite som en litet barn igen, som ska få en egen häst 🥰. Det är inte bestämt när jag hämtar honom än, men förhoppningsvis inom några veckor.
 
Nu kan jag inte hålla mig längre, för då spricker jag! Det verkar som att jag ska köpa häst 🤗 . En brun valack e. Blue Hors St Schuffro och ue. Uttini. Min nuvarande hästs halvbror (samma mamma). Mitt sto förlorade tyvärr sitt föl för två månader sedan, och när jag till sist tog beslutet att betäcka om henne så visade det sig att vi inte kunde betäcka om henne i år. Det har varit en tuff tid och jag har inte vetat hur jag ska tänka riktigt. När jag fick reda på att brorsan var till salu så insåg jag att om jag inte har möjlighet att få ett föl efter mitt sto så känns det som det näst bästa är att kunna få en annan häst efter samma mamma. :heart

I helgen var jag nere och kollade på honom. Supertrevlig och lättsam valack på ganska exakt 2 år. Han är ganska tunn och väldigt urväxt och överbyggd, men väldigt vänlig och inställsam. Trots sin ganska skeva siluett just nu så kunde jag ändå se att gången finns där. Jag ville inte missa denna chansen så igår blev det klart att jag köper honom! Mitt första hästköp sedan jag köpte mitt sto för snart 12 år sedan. Läskigt men samtidigt känner jag mig lite som en litet barn igen, som ska få en egen häst 🥰. Det är inte bestämt när jag hämtar honom än, men förhoppningsvis inom några veckor.

Åh va roligt!
Ibland får man en möjlighet mitt i något sorgligt och det låter verkligen som menat för dig :heart
 
Igår kom vi oss äntligen ut på lite tömkörning igen! Hon är ju helt briljant och tycker det är asroligt att gå på upptäcktsfärd. Helst vill hon inte gå in i hagen igen när vi kommer tillbaks :)

Förhoppningsvis blir det lite inkörningsträning nu en period framöver, och så blir det premiering i augusti. Hon är ändå rätt snygg nu (säger de som vet. Jag tycker naturligtvis att hon är fantastisk oavsett) så jag hoppas på bra resultat.
61091960_10157293506827566_6324336585990995968_n.jpg
 
Igår kom vi oss äntligen ut på lite tömkörning igen! Hon är ju helt briljant och tycker det är asroligt att gå på upptäcktsfärd. Helst vill hon inte gå in i hagen igen när vi kommer tillbaks :)

Förhoppningsvis blir det lite inkörningsträning nu en period framöver, och så blir det premiering i augusti. Hon är ändå rätt snygg nu (säger de som vet. Jag tycker naturligtvis att hon är fantastisk oavsett) så jag hoppas på bra resultat.
61091960_10157293506827566_6324336585990995968_n.jpg

Vart ska du visa? Hon ser jättefin ut!
 
Vart ska du visa? Hon ser jättefin ut!
Jag ska visa i Dingle den 17:e augusti!

Idag var vi ute och tömkörde igen. Kommer få hjälp ett par gånger i veckan typ, så nu händer det nog lite grejer. Vi repterade linor och svängel också och hon bryr sig inte alls. Öronen framåt och fullt fokus framåt hela tiden bara. Hon tycker verkligen att det är jätteroligt! Sen hoppar hon ju till lite när sommargästbarnen spelar fotboll bakom häckar och så, men det gjorde jag också, så det är ju rätt rimligt :D
65230709_10157368694067566_5437867658357768192_n.jpg
 
Nu kan jag inte hålla mig längre, för då spricker jag! Det verkar som att jag ska köpa häst 🤗 . En brun valack e. Blue Hors St Schuffro och ue. Uttini. Min nuvarande hästs halvbror (samma mamma). Mitt sto förlorade tyvärr sitt föl för två månader sedan, och när jag till sist tog beslutet att betäcka om henne så visade det sig att vi inte kunde betäcka om henne i år. Det har varit en tuff tid och jag har inte vetat hur jag ska tänka riktigt. När jag fick reda på att brorsan var till salu så insåg jag att om jag inte har möjlighet att få ett föl efter mitt sto så känns det som det näst bästa är att kunna få en annan häst efter samma mamma. :heart

I helgen var jag nere och kollade på honom. Supertrevlig och lättsam valack på ganska exakt 2 år. Han är ganska tunn och väldigt urväxt och överbyggd, men väldigt vänlig och inställsam. Trots sin ganska skeva siluett just nu så kunde jag ändå se att gången finns där. Jag ville inte missa denna chansen så igår blev det klart att jag köper honom! Mitt första hästköp sedan jag köpte mitt sto för snart 12 år sedan. Läskigt men samtidigt känner jag mig lite som en litet barn igen, som ska få en egen häst 🥰. Det är inte bestämt när jag hämtar honom än, men förhoppningsvis inom några veckor.

Meant to be!
Grattis -vad härligt att det blir så här fint!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp