Imorgon ska jag besöka lille Stig. Han verkar trivas utmärkt med sin kompis och att stå på box. Jag har ju alltid haft mina föl på lösdrift men har börjat gå ifrån det faktiskt då det är svårt att hitta riktigt välskötta lösdrifter där de kan ligga ner och vila ordentligt.
Jag var uppe hos stofölet igår och där har det hänt en del med benen så nu är antagligen den sista tillväxtzonen sluten. Nytt återbesök på fredag och sen lär skruvarna tas bort. Hon är stor som ett jäkla hus hästen men otroligt snäll.
Jag längtar tills hon får gå ut som en vanlig fölunge och börja bygga upp den där stora kroppen. Helt rak blir hon troligtvis aldrig i benen men hon får gå in i avelsboxen direkt som det ser ut nu.

Stig den lille rackaren har jag folk som jagar mig och vill köpa. Jag drar ut på det och vill inte komma till nåt beslut riktigt ännu, mycket för att jag vill att stoet ska få sitt Elit och jag är väldigt noga med hur han tas fram. Sen kan skit hända på vägen men ja... Lövsta-eventet blev ju tyvärr inställt, det är inte hela världen men det hade varit kul med en kritisk granskning av honom eftersom han inte är kastrerad ännu. Tanken är att betäcka om mamma till våren och nedkommer hon med ett friskt stoföl (🙏🙏) så är saken biff i mina ögon, då lär han säljas.Visa bifogad fil 59858
Vad var det med hennes ben?

Ja att du har köpare till lille Stig, det förvånar mig inte, så himla snygg fölunge. Förstår hur du tänker angående rätt köpare.
 
Vad var det med hennes ben?

Ja att du har köpare till lille Stig, det förvånar mig inte, så himla snygg fölunge. Förstår hur du tänker angående rätt köpare.
Tack vad glad jag blir! 😊 Jag har i ärlighetens namn haft så jädra mycket sista året att allt bara gått i ett så jag har inte hunnit reflektera så mycket över Stig, sen lades ju ribban extremt lågt i och med skadan så jag har varit glad så länge han verkar funka. 😊

Stofölet ådrog sig en okomplicerad hovbensfraktur i somras när hon stod på seminstation. Frakturen har läkt ut och syns inte längre men gipset och att hon avlastade när hon hade ont har gett henne en ganska ful avvikelse fram (hjulkota) som vi fått åtgärda kirurgiskt.
 
Imorgon ska jag besöka lille Stig. Han verkar trivas utmärkt med sin kompis och att stå på box. Jag har ju alltid haft mina föl på lösdrift men har börjat gå ifrån det faktiskt då det är svårt att hitta riktigt välskötta lösdrifter där de kan ligga ner och vila ordentligt.
Jag var uppe hos stofölet igår och där har det hänt en del med benen så nu är antagligen den sista tillväxtzonen sluten. Nytt återbesök på fredag och sen lär skruvarna tas bort. Hon är stor som ett jäkla hus hästen men otroligt snäll.
Jag längtar tills hon får gå ut som en vanlig fölunge och börja bygga upp den där stora kroppen. Helt rak blir hon troligtvis aldrig i benen men hon får gå in i avelsboxen direkt som det ser ut nu.

Stig den lille rackaren har jag folk som jagar mig och vill köpa. Jag drar ut på det och vill inte komma till nåt beslut riktigt ännu, mycket för att jag vill att stoet ska få sitt Elit och jag är väldigt noga med hur han tas fram. Sen kan skit hända på vägen men ja... Lövsta-eventet blev ju tyvärr inställt, det är inte hela världen men det hade varit kul med en kritisk granskning av honom eftersom han inte är kastrerad ännu. Tanken är att betäcka om mamma till våren och nedkommer hon med ett friskt stoföl (🙏🙏) så är saken biff i mina ögon, då lär han säljas.Visa bifogad fil 59858
Sälj när du har chansen! :D :D
 
Inatt blir första natten för Jino i egen box. Delningen ikväll gick bra, han åt hö och gnäggade några gånger, hans mamma kunde inte bry sig mindre (tror hon är lite trött på honom :angel:)
Känns lite som han har börjat mogna lite mer mentalt nu också och börjar förstå, mindre stökig och lyssnar bättre. Kommer bli kul att se vad det ska bli av honom när han blir större :love:
 
Har glömt att uppdatera här lite.
Min hingst kastrerades ju och har lugnat sig helt. Brummar och hummar inte alls mer och är inte intresserad av att klättra på samma sätt. Känns väldigt skönt att han kan gå kvar med sin kompis och flocken. Stoet växer så det knakar och är som en liten ängel att hantera. Kommer inte börja avvänja mina förrän i jan/feb. Gillar att ha sen avvänjning. Hos mig har det skapat trygga hästar som inte brytt sig ett dugg när det varit dags.
 
Det går fortsatt bara bra med separata boxar nattetid, Jino har blivit så duktig på att bli skött på gången och lyfta ben går också bättre nu. Följer med bättre i grimman också. Dock grisig i boxen, men det får man väl leva med :meh:
20201124_182258.jpg
 
20201128_140925.jpg

Min kille är nu 5 månader och han är så himla mysig. Så lik sin mamma till sättet. 🥰 Han går på lösdrift med sin mamma och några fler. Tanken var att sälja honom efter avvänjning men just nu känns det som jag vill behålla honom ett tag iallafall.
 
Vet inte riktigt vilken tråd jag skulle lägga denna bild i, denna eller 2019 😅
Hittade delar av lilla familjen i ena ligghallen sent igår och jag älskar verkligen de där små glinen.
NlhiA5Jq2B6NQILIilVW9mK-3wTELRDLpVP50MqOC5Pe2GHf6JM9x9xWhynKox1GfMpPPPP2JWOwS9tUBYe63mBj-4-GZ5Dee2P6FYUAOiK2FfiBXFgKAWfCdsCIk1hDgpsBKD2UVaW7P8NAxu173OoFNgRKO0G5BChU-ZiuboUjVhf0bH6upEDdqAFFRvhYj4PxiQk65-fYo0pOO0NBLI4Dsw_QMtKjTy3u2ZXf1SJ0PxocLBGCHk2oZfSLPU5jxZFB72JdiJJe08HpplMkAODOt3GPrvBft6fgnG5raFsPaHsvd_pLUbYOW7LpjDPFpz0DB-z-1ZA1AjC_EePfvAaEr9hm80GTJpqw3JO-fnAFutYgXgxkgTrxrqpJnxPLjpV8ij5aI3G_uZ03j8CAl_yeZKBX6uktdHMpezoc7mjAgO6RCPEXrpKIAhJhO5VCvn62-yL1xnh5Cirb-FHr00wccjerVBBw9no8vQDm7T4819g4qDttbqY_9O2GM-sNdME8Dc8rJx4oZY9i5p-iTdC-k9a4cGbZLgISyfvbQSsRNZWk8XOdSa8DvUH6ybwgVbvTxXYG49HqfJtD5BP7Jt2nlFgO1ZOu-JTM64GGKlEZLdDS8iz8KHFMMQziJrvFY0wOB7qz3nyJpABg8feMlR1LcvfAmN8_6N3i4rizFxgezSvjHCmiPit5jZyTW3I=w1378-h775-no

Ursäkta fulaste bilden ever men det var inte riktigt läge att gå in och hämta systemkameran.
Längst fram ligger årets föl e New Port W. På sidan ligger storebrorsan från förra året e Cooper vd Heffinck och till vänster är det lilla adoptivdottern, vår 2 åriga ponny. Utanför stod styvpappan, en 6-årig egen uppfödning e Canterbury, och vaktade. Lillfröken bestämde sig dessutom för att rulla runt och hamnade i knäet på ponnyn medan brorsan la huvudet i mitt knä och somnade om 🥰

Åringen är otroligt timid, lättsam och snäll med allt jämt och har varit så sedan födseln. Årets tjej visade tidigt att det finns mer skärpa (och lite smarthet kanske? ;) ) i henne även om hon också har varit väldigt rar och lättlärd. Det visar hon nu genom att bossa stenhårt med storebrorsan som föltuggar och piper iväg när hon är på det humöret :cool:
(säg till om bilden inte funkar)
 
Vet inte riktigt vilken tråd jag skulle lägga denna bild i, denna eller 2019 😅
Hittade delar av lilla familjen i ena ligghallen sent igår och jag älskar verkligen de där små glinen.
NlhiA5Jq2B6NQILIilVW9mK-3wTELRDLpVP50MqOC5Pe2GHf6JM9x9xWhynKox1GfMpPPPP2JWOwS9tUBYe63mBj-4-GZ5Dee2P6FYUAOiK2FfiBXFgKAWfCdsCIk1hDgpsBKD2UVaW7P8NAxu173OoFNgRKO0G5BChU-ZiuboUjVhf0bH6upEDdqAFFRvhYj4PxiQk65-fYo0pOO0NBLI4Dsw_QMtKjTy3u2ZXf1SJ0PxocLBGCHk2oZfSLPU5jxZFB72JdiJJe08HpplMkAODOt3GPrvBft6fgnG5raFsPaHsvd_pLUbYOW7LpjDPFpz0DB-z-1ZA1AjC_EePfvAaEr9hm80GTJpqw3JO-fnAFutYgXgxkgTrxrqpJnxPLjpV8ij5aI3G_uZ03j8CAl_yeZKBX6uktdHMpezoc7mjAgO6RCPEXrpKIAhJhO5VCvn62-yL1xnh5Cirb-FHr00wccjerVBBw9no8vQDm7T4819g4qDttbqY_9O2GM-sNdME8Dc8rJx4oZY9i5p-iTdC-k9a4cGbZLgISyfvbQSsRNZWk8XOdSa8DvUH6ybwgVbvTxXYG49HqfJtD5BP7Jt2nlFgO1ZOu-JTM64GGKlEZLdDS8iz8KHFMMQziJrvFY0wOB7qz3nyJpABg8feMlR1LcvfAmN8_6N3i4rizFxgezSvjHCmiPit5jZyTW3I=w1378-h775-no

Ursäkta fulaste bilden ever men det var inte riktigt läge att gå in och hämta systemkameran.
Längst fram ligger årets föl e New Port W. På sidan ligger storebrorsan från förra året e Cooper vd Heffinck och till vänster är det lilla adoptivdottern, vår 2 åriga ponny. Utanför stod styvpappan, en 6-årig egen uppfödning e Canterbury, och vaktade. Lillfröken bestämde sig dessutom för att rulla runt och hamnade i knäet på ponnyn medan brorsan la huvudet i mitt knä och somnade om 🥰

Åringen är otroligt timid, lättsam och snäll med allt jämt och har varit så sedan födseln. Årets tjej visade tidigt att det finns mer skärpa (och lite smarthet kanske? ;) ) i henne även om hon också har varit väldigt rar och lättlärd. Det visar hon nu genom att bossa stenhårt med storebrorsan som föltuggar och piper iväg när hon är på det humöret :cool:
(säg till om bilden inte funkar)

Kan inte se bilden :(
 
20201129_113803.jpg

Fluffmanen har äntligen lagt sig ner! 😊 Hon såg till att mattes ena arm blev någon meter längre idag... Det var lattjo lajban att möta en familj med barnvagn och en ponny på promenaden :bump: Sprattel, sprattel, spra... Oops! Där låg hon på backen! Funderade på om hon lärt sig att ta det lugnt när det är blött i gräset, men njaää... Det glöms nog fort! 😁
 
Idag har vi gått promenad som gick himla bra. Känns som det går framåt med lite allting. Vaccin igår, skötte sig super. Fick stå i mammans box medan vi fixade hennes tänder, brydde sig inte mycket om att han hamnade där. Bara stod lugnt och väntade på vad som skulle hända.
Förutom lite hingsttjafs som lär försvinna så tror jag att det är ett mycket bra psyke på den här grabben.
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
31 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp