”Okej! Men jag hittade bara en bit plast, jag försöker leka lite med den istället!”

0E216E84-39C8-4837-ADD9-F87EAAA03C3C.jpeg
 
IMG_20210929_103626780_HDR.jpg

I helgen mätte jag min lilla skitunge till 149 cm. Fortfarande minst i hagen, men det har hänt massor under betet! Hon är inget benrangel längre. 😍 Bilden är från idag när hon testade att äta hovrester från kompisarna.
Tyvärr kliade hon bort en del man under sommaren, så nu velar jag kring frisyren. Klippa vuxenfrilla eller spara ett tag till?
 
Idag har jag och ungdomarna promenerat över bommar ute i paddocken. A-barnet Dominus skötte sig föga förvånande perfekt och skrittade exemplariskt och entusiastiskt över en hel liten serie. Medan rebellen/mr Dramaqueen Darwin ansåg att det var en fasansfull idé att passera över sådana tingestar. Han får liksom ögon som en seriefigur när han ska berätta att något är skrämmande, sådär så de tränger ut ur huvudet en liten stund helt uppspärrade. Man kan inte låta bli att skratta lite åt hans överdramatiska look, särskilt som han är 100 % obrydd fram till det plötsligt blir OH NO :eek:. Men efter en stund och mycket övertalning tog han sig över en bom och överlevde turligt nog det, så sedan vågade vi oss på även två bommar i rad! Storslaget eller hur?
 
Och jag vet det där att inte förmänskliga sina djur och allt sånt, men alltså det är ändå komiskt hur himla tydligt man skulle kunna omvandla de här två unga individerna till killar i en högstadieklass med sina personlighetsdrag.

Dominus är den där lite lillgamla pluggisen i högstadiet som sitter längst fram och räcker upp handen och läser alla läxor utan att föräldrarna behöver säga till, bara för att han är genuint intresserad. Spanar inte på tjejer utan han är så upptagen med att lära sig saker, det räcker för honom. Han är lärarnas gullgosse och helt nöjd med att inte platsa bland de coola killarna. Han kommer att komma mest till sin rätt på universitetet. Då kommer också tjejerna att få upp ögonen för honom eftersom han även är en mycket snäll, pålitlig och bra kille. Och snygg på ett sådär omedvetet sätt.

Medan Darwin är den långhåriga killen som aldrig sitter längst fram, rapar högljutt ibland och lyssnar på sitt favoritband hellre än läser läxor. Han kan ALLT om saker som intresserar honom, men är uppenbart svårövertalad i det han inte genast ser poängen med. Kan försjunka i att sitta och rita eller tänka på tjejer eller vad han och killkompisarna ska hitta på sedan, så att han inte hör lärarnas försök att kommunicera med honom. En större utmaning för lärarna som samtidigt vet att han är jäkligt smart, om det går att hitta rätt motivation.

Och vad jag älskar dem båda två. :heart
 
Och jag vet det där att inte förmänskliga sina djur och allt sånt, men alltså det är ändå komiskt hur himla tydligt man skulle kunna omvandla de här två unga individerna till killar i en högstadieklass med sina personlighetsdrag.

Dominus är den där lite lillgamla pluggisen i högstadiet som sitter längst fram och räcker upp handen och läser alla läxor utan att föräldrarna behöver säga till, bara för att han är genuint intresserad. Spanar inte på tjejer utan han är så upptagen med att lära sig saker, det räcker för honom. Han är lärarnas gullgosse och helt nöjd med att inte platsa bland de coola killarna. Han kommer att komma mest till sin rätt på universitetet. Då kommer också tjejerna att få upp ögonen för honom eftersom han även är en mycket snäll, pålitlig och bra kille. Och snygg på ett sådär omedvetet sätt.

Medan Darwin är den långhåriga killen som aldrig sitter längst fram, rapar högljutt ibland och lyssnar på sitt favoritband hellre än läser läxor. Han kan ALLT om saker som intresserar honom, men är uppenbart svårövertalad i det han inte genast ser poängen med. Kan försjunka i att sitta och rita eller tänka på tjejer eller vad han och killkompisarna ska hitta på sedan, så att han inte hör lärarnas försök att kommunicera med honom. En större utmaning för lärarna som samtidigt vet att han är jäkligt smart, om det går att hitta rätt motivation.

Och vad jag älskar dem båda två. :heart
Så rolig beskrivning! Man riktigt ser Dominus i vattenkammad lugg och gå-bort-skjorta när han skäms lite för sin oregerliga brorsa som kör Twisted Sister och 80-tals hårburr för hela slanten! :D
 
Vilken siluett! :bow:

Han kan sträcka lite extra på sig, lillasyster (på mammas sida) blev landets näst högst bedömda dressyrföl med 90 %! Själv visades han ju tyvärr inte, har för mig att han inte var riktigt i en bra växtfas eller om det var något annat som kom i vägen bara. Men av mig får han alltid 100, 0 % min lille superstar.

Ang kastrering så hoppas jag Darwin kan tas nu i höst, han är inte hopplös på det sättet men det vore skönt att få det avklarat bara. Dominus är lite långsam där också (och som framgår är han allt annat än en besvärlig hingst) så ingen större brådska, hade känts bra att få det avklarat kanske nästa vår men annars kan han säkert vänta till efter sommaren.
 
Han kan sträcka lite extra på sig, lillasyster (på mammas sida) blev landets näst högst bedömda dressyrföl med 90 %! Själv visades han ju tyvärr inte, har för mig att han inte var riktigt i en bra växtfas eller om det var något annat som kom i vägen bara. Men av mig får han alltid 100, 0 % min lille superstar.

Ang kastrering så hoppas jag Darwin kan tas nu i höst, han är inte hopplös på det sättet men det vore skönt att få det avklarat bara. Dominus är lite långsam där också (och som framgår är han allt annat än en besvärlig hingst) så ingen större brådska, hade känts bra att få det avklarat kanske nästa vår men annars kan han säkert vänta till efter sommaren.
Har de båda kulorna nere?
 
I mitt fall så är en kula liksom kännbar, högre upp, men inte nere. Kan den ramla ner nu, låt säga inom några månader, eller är det vanligt att den blir kvar om den inte kommit sig ännu? Han är 16 månader.
Oj jag trodde var i -21 tråden 😅
Alla mina -20 har kulorna ramlat ner på för länge sedan. Har nog inte varit med om att de har varit äldre än max ett år innan kulorna varit helt nere. Du får nog kolla med din veterinär om den ligger kvar vid ljumsken och inte kommer att ramla ner av sig själv 😇
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 252
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
32 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp