Screenshot_20211210-200958~2.png

Det är jobbigt att vara en duktig flicka. Bandagebyte och borttagning av drän idag, utan knark. Bara liiite test med att lyfta benet och ta ett par steg mot slutet av bandageringen. Sen "hjälpte" hon mig att mocka. Jag gräver efter bajs, slätar till spånet och sen kommer hon och gräver och ser ut att säga "vi leker en väldigt rolig lek, matte. Men jag har ingen aning om vad vi letar efter. Nåja, det gör inget. Tralalala, gräva gräva..."
 
Hej!

Nu är min lille Pownie äntligen ett helt år gammal!

Han hänger på lösdrift med sin kompis och två ston.

Jag träffar honom alldeles för sällan, men får uppdateringar och bilder från bästa uppfödaren.
Och om drygt en vecka fyller han 2 år :D
(Man brukar väl räkna från 1:a januari?)

Jag förstår vad du menar, och känns sjukt att de är tvååringar snart!
 
Idag tränade vi igen, och fick med oss en kompis på turen. Dock vet jag inte om hon tyckte det spelade någon större roll 😅
Gick lite lugnare idag och hon var pigg och framåt, det var kul :) Ska köpa ett nytt selunderlägg åt henne, nu har hon rosa… jag tycker hon passar bättre i rött!
 
En flicka och hennes ponny. Alma var med och valde Lily efter att vår/min förra ponny Pepsi hastigt dog i slutet av November -20. På Almas jullov tog vi och körde en ”kollerunda” och kikade på två st fölungar, en Welsh cob och en New Forest och tanken var att hon/vi skulle välja vår framtida kompis. På månadsdagen efter Pepsis bortgång ringde jag ägaren till Welsh cobben utan att Alma visste och skrev kontrakt. Båda var väldigt förtjusta i cobben och var dessutom den som var mest hanterad och verkade ha ett psyke som passade oss. Bilden tog jag för några veckor sedan, de träffas inte så ofta men hon älskar verkligen sin ponny! Jag har aldrig ångrat beslutet 😎
80969254-B84B-4753-ACE2-FA0514DD8533.jpeg
 
Nu är jag där igen och vill köpa en massa saker till ”min” ponny vilket ju är väldigt onödigt och för dyrt, men jag vill!! :rofl:

Och grämer mig igen över att jag skänkte bort en massa saker vid föregående flytt…
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
32 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp