Screenshot_20211223-100708~2.png

Ute för första gången på 2,5 vecka! Klart man flinar stort då. 😁
 
Jaha. Då växer vi igen då. Eller rumpan växer ;) Jag har slutat tro han ska stanna som ponny... Charmigt med unghästar hur de kan se ut som man skruvat ihop två helt olika exemplar till ett.. Visa bifogad fil 82100
Nämen?

:D

Vad händer?

Din häst som varit Bukes genom tidernas mest välproportinerliga och jämnast växande av dem alla?

Det är förmodligen bara en liten formsvacka, som påminner dig om vad vi andra ser varje dag.

:cool:
 
Nämen?

:D

Vad händer?

Din häst som varit Bukes genom tidernas mest välproportinerliga och jämnast växande av dem alla?

Det är förmodligen bara en liten formsvacka, som påminner dig om vad vi andra ser varje dag.

:cool:

Jaha, det är det jag får sota för nu kanske - att han växt jämnt innan. Han tar sin fulperiod nu?

Han har varit ganska billig senaste dagarna med. Ishalka här, oskodda slår ihjäl sig. Hans jämngamla kompis skoddes utan problem. Inte min. Tre försök, varav det sista med droger och trots det krig tog det att få på bakdojor 😥🙈 men idag kom de på tack vare världens snällaste stallägare - även om vi höll på att riva halva stallet. Han är beredd hjälpa mig slå på dem nästa gång med, "om du ger mer lugnande då"

(hovslagaren tog julledigt, hästen hade stått inne fem dygn, kan inte gå ut utan skor och brodd och det var Dan innan julafton. Jättekul sits...)
 
Visa bifogad fil 82312
Min har nog fyllt ut lite. Revbenen syns i alla fall inte längre.

155 cm hög vid 18 månader.

Han är ju så fin! :love:

Även jag känner mig mycket lättad och tacksam över att numera - äntligen! - kunna ta foton i alla vinklar och belysningar utan att välja bort alla där man sett revbenen. (Ja på Dominus då, Darwin har aldrig riktigt lidit av samma problematik. :laugh: )

Hur går det med hans manlighet annars, några nya fynd av kulor i grenen så här till jul?
 
Han är ju så fin! :love:

Även jag känner mig mycket lättad och tacksam över att numera - äntligen! - kunna ta foton i alla vinklar och belysningar utan att välja bort alla där man sett revbenen. (Ja på Dominus då, Darwin har aldrig riktigt lidit av samma problematik. :laugh: )

Hur går det med hans manlighet annars, några nya fynd av kulor i grenen så här till jul?
Tack! Jag är löjligt svag för hans yttre, han har ett väldigt docksött huvud, tycker jag. Men jag är nog dessvärre inte särskilt neutral i mitt omdöme.

I övrigt...tja, kulorna hänger visst bäst hemma i granen, verkar det som. :angel:

Kulan i grenen lyser grann och rejäl med sin närvaro. Den är välutvecklad och stabil. Den andra, däremot, den lyser med sin diskreta placering, men riktigt frånvarande är den inte.

Men den känns i alla fall.

Jag har blivit riktigt bra på att känna numera. Tveksam förmåga att skryta om, kanske... :cautious:

Vad roligt att även din lägger på sig lite. Vår andra valack, han har lite hull som skulle behöva motioneras ned.

Det är inte helt lätt att fodra precis rätt på lösdrift, må jag säga.
 
Jaha, det är det jag får sota för nu kanske - att han växt jämnt innan. Han tar sin fulperiod nu?

Han har varit ganska billig senaste dagarna med. Ishalka här, oskodda slår ihjäl sig. Hans jämngamla kompis skoddes utan problem. Inte min. Tre försök, varav det sista med droger och trots det krig tog det att få på bakdojor 😥🙈 men idag kom de på tack vare världens snällaste stallägare - även om vi höll på att riva halva stallet. Han är beredd hjälpa mig slå på dem nästa gång med, "om du ger mer lugnande då"

(hovslagaren tog julledigt, hästen hade stått inne fem dygn, kan inte gå ut utan skor och brodd och det var Dan innan julafton. Jättekul sits...)
Men oj vilket drama han bjuder på!

Hur har han varit att verka?
 
Och god jul även från den störste spexaren, Darwin, som hälsar att glöm inte att rulla er i jul! Och att skämta, skämta är också mycket bra anser Darwin. Oavsett om det är dumskallar som inte förstår exakt hur roliga dina skämt är, typ att bita och dra i någon annans svans. Huvudsaken att man själv tycker det är kul!

FC3682BD-14CE-40E8-AF1B-53675ACC10C9.jpeg
 
Senast ändrad:
Och visst är hon lite högre i rumpan? Det är ganska plant där hon står. Den andra shettisen jag pysslar med (vuxen) kändes liten efter att jag varit ute med henne så hon kanske blir rätt hög (inte mig emot) :)
2B7A5213-D818-4DFC-906D-FA5C52C62E96.jpeg
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
423
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
33 737
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp