Status
Stängd för vidare inlägg.
Aria har också haft besök av hovslagaren i veckan, skötte sig rätt bra men hon har allt lite humör ibland :p
Lilla tjejen :heart
268AD8AA-42E7-4096-89FF-A18025C7A820.jpeg
 
Frågade igen om prognos. "Hur ska vi veta det, vi gör aldrig sånt på såhär på gamla hästar, bara på föl. Det märker du väl".

Alltså jag fattar inte? Nu har jag lite kunskap om bockhov, men det är väl vanligast när den är 6-8 månader och så mycket äldre är väl inte Calle. Byt klinik säger jag med, skulle aldrig ställa upp på att betala nån som ger mig ett så otrevligt bemötande.
 
Alltså jag fattar inte? Nu har jag lite kunskap om bockhov, men det är väl vanligast när den är 6-8 månader och så mycket äldre är väl inte Calle. Byt klinik säger jag med, skulle aldrig ställa upp på att betala nån som ger mig ett så otrevligt bemötande.
Det läser jag med, tex på Agrias sida. Men inte enligt dessa då.
Calle är nu 9 månader, så opererades vid lite mer än 8 mån gammal.
 
Frågade igen om prognos. "Hur ska vi veta det, vi gör aldrig sånt på såhär på gamla hästar, bara på föl. Det märker du väl".
Otroligt dåligt bemötande. Har du varit på en riktig klinik eller hos en privatpraktiserande veterinär? Byt veterinär/klinik, är mitt förslag!
För de pengar de kommer att debitera dig är du värd ett bättre bemötande!
 
Frågade igen om prognos. "Hur ska vi veta det, vi gör aldrig sånt på såhär på gamla hästar, bara på föl. Det märker du väl".

Men för helv... Nog måste de kunna svara på hur deras bedömning för din hästs prognos ser ut?! Hälften av det som en veterinär gör är väl just bedömningar utifrån vad hen ser hos individen, i kombination med erfarenheter (åtminstone enligt veterinären som "haft hand om" min nu bortgångna katt, är veterinärvård väldigt mycket en "bedömningssport" till syvene och sist..). Fy sjutton vad arg jag blir över det bemötande du får, medan du gör allt du kan för att göra det bästa för din häst. :mad::rage::cry:

Förlåt, slut på rant och jag (som inte har något föl) tassar tyst ut ur tråden igen. :angel::o
 
Men för helv... Nog måste de kunna svara på hur deras bedömning för din hästs prognos ser ut?! Hälften av det som en veterinär gör är väl just bedömningar utifrån vad hen ser hos individen, i kombination med erfarenheter (åtminstone enligt veterinären som "haft hand om" min nu bortgångna katt, är veterinärvård väldigt mycket en "bedömningssport" till syvene och sist..). Fy sjutton vad arg jag blir över det bemötande du får, medan du gör allt du kan för att göra det bästa för din häst. :mad::rage::cry:

Förlåt, slut på rant och jag (som inte har något föl) tassar tyst ut ur tråden igen. :angel::o
Enligt de gör de inte sådana här saker på så gamla hästar så de har inget jämförelsefall.
 
Idag fyller Leia tio månader. Hon skötte sig jättebra när jag klippte manen, däremot är det fortfarande dötrist att fotas. ;) Tycker att hon ser så vuxen ut redan, precis som sin mor vid samma ålder.

127 cm idag, dvs krympt 2 cm. Så kanske blir hon ”bara” 150 cm. Jag är tacksam oavsett, hon är helt ljuvlig att umgås med. :love:

6D0E7ED2-CDF5-45F7-953C-D40209286FB6.jpeg
 
Nej hästarna är inte hemma ju o jag hittar inget stall.. Annars har jag inte långt till Klippan.

Du har ingen som kan följa med dig när du ska till kliniken så att dem inte pratar med dig sådär? :heart För så där får dem verkligen inte prata till dig och spelar ingen roll om dem inte opererat en häst i hans ålder för dem ska kunna ge prognos ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Roheryn
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp