P

Pale

Hej alla!
Jag har ett 6 månaders föl som inte alls gillar hö något vidare. Han tar tag i sin hög med hö i boxen och drar den under sig och först så kissar han i det sedan så gör han det stora också i höet. Det är jobbigt att mocka till denna marodör för det är hö blandat med bajs och spån.
Höpåse? ellr vad ska jag göra :confused: Tips tas tacksamt emot. :bow:

/Natalie
 
Höhäck kanske? Ställa hästen på halm, så kissar han i den istället?
 
Kanske inte höt är riktigt bra? Prova att ge något annat hö och se om han äter det bättre.

Till min unghäst byggde jag en "låda" i ena boxhörnet där jag la höt (fri tillgång), då kunde han inte dra omkring med det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp. Min häst dricker ganska mycket och därav så kissar han också rätt mycket. När jag ska mocka så är nästan hela boxen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 180
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 918
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 355
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 797
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp