Hur mockar jag åt en valack som kissar mycket?

Permanetbädd och inte mocka ut kiss låter totalt bakvänt?

Jag stödde med halm för det hade vi (odlade en massa havre för att få halm 😁 ) När jag anla en bädd tog jag ut allt blött men lämnade kottarna. Dem vände jag ner i bädden.

Gillade mina permanentbäddar.Det gick åt lite strö och de var varma och mjuka att ligga på.
Förstår inte helt om du frågar mig något, har inte skrivit att en inte ska mocka ut kiss.

Men när bädden är färdig och packad så mockar man ut på ytan och låter bädden ligga ifred, så det rinner ned en del i botten men det blöta på ytan tar man och fyller sen på med strö, menar jag.

Har man en häst som kan stå på permanentbädd så tycker jag det är hyfsat lättmockat, förutom den dagen man ska tömma och börja om 😅
 
Förstår inte helt om du frågar mig något, har inte skrivit att en inte ska mocka ut kiss.

Men när bädden är färdig och packad så mockar man ut på ytan och låter bädden ligga ifred, så det rinner ned en del i botten men det blöta på ytan tar man och fyller sen på med strö, menar jag.

Har man en häst som kan stå på permanentbädd så tycker jag det är hyfsat lättmockat, förutom den dagen man ska tömma och börja om 😅
Det var nte bara till dig. Det var TS som bara tog ut kiss. Och det är skillnad på att sköta en permanentbädd och att anlägga
"När jag anla en bädd tog jag ut allt blött men lämnade kottarna. Dem vände jag ner i bädden."
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp