Fölhantering!

K

kjaamnattis

Tja!! Har en tre månaders gammal arabhingst hemma (är bara skötare på honom) han e helt underbar, Nu undrar jag om jag kan träna honom som vilket för som helst för hans mamma e sjuk å ska kanske avlivas... :confused:Kan jag vara ute å gå å så fast mamman inte e me :confused: Han står själv i egen box nu bredvid mamman å de går kanon :) Skulle vara jättekul me svar :) :) :)
:banana: :bump://Nattis :bump: :banana:
 
jag ser inge hinder till varför du inte skulle kunan gå ut och gå med honom, förutsatt att du har full kontroll och han vet att du är bosse, annars kan det hända en olycka...

i mitt stall står ett sto som har föl, och de står fortfarande tillsammans, men när hon rids så brukar fölet antingen gå i hagen eller stå inne i boxen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jo nu har jag med en kompis ridit en underbar skäck(c-ponny skulle jag tro) och nu bara för att ägaren inte orkar ha honom mera ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 754
Senast: HorseCrazy
·
R
Hästhantering Har precis flyttat in en ny tjej med sin nya foderhäst i vårat stall på 10 platser. Hon har tidigare varit medryttare/skötare på ca två...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 624
Senast: RoyalRocket
·
F
Avel Hej! Har en köpare som ska hämta fölet om en månad, när hon är 6 och en halv månad gammal. Min plan var att börja ta in dem snart på...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: ch791022
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 086
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp