Bukefalos 28 år!

Följa SKICKAT paket utomlands

Sporthorse

Trådstartare
Hej!
Är det någon som vet hur (eller om) man kan följa ett paket skickat med PostNord utomlands? Eller följer man bara paketet inrikes?
 
Du får ta reda på vem som tar över paketet i mottagarlandet. Men jag har för mig att det också finns någon universell tracking sida där du kan söka för stora delar av världen men kommer inte på vilken det är nu.
 
Hej!
Är det någon som vet hur (eller om) man kan följa ett paket skickat med PostNord utomlands? Eller följer man bara paketet inrikes?

Aven om jag kan folja ett paket genom Sverige blir det ett uppehall nar tullen har det (men da det ar USPS som anvarar har i USA sa far man veta var det befinner sig) ... OM Sverige har lamnat uppgifterna om sparning vidare till USPS.

Har jag TUR sa har PostNord gett ratt uppgifter till var USPS sa det ar sparbart till mig, men ibland har de inte gett USPS uppgifterna aven om avsandaren betalat for det ...

Paket harifran till Sverige ar alltid sparbart till tullen. Dar gar det in i en mork tunnel och kan tankas forsvinna helt. Ibland kommer det fram till mottagaren och ibland kan man till och med spara det hela vagen ... det beror helt pa om PostNord den dagen godkanner det sparningsystem USPS har.
 
Hej!
Är det någon som vet hur (eller om) man kan följa ett paket skickat med PostNord utomlands? Eller följer man bara paketet inrikes?
Man behöver veta vilken mottagande posttjänster är och sedan kan det gå spåra på deras sida via kolli-Id.
För mig var återkopplingen till postnord appen efter de överlämnade det till deras post bristfällig eller utebliven.
Skicka mig/skriv vilket land det gäller så ska jag se om jag kan be min källa snällt att få veta vilket postbolag som borde tagit över och om man kan få info därifrån. 😇
 
En sak som komplicerar spårande över landsgränser är då mottagande postverk tycker att ursprungligt tracking ID inte är gott nog, utan byter ut till ett eget.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Rie
·
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
648
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 513
Senast: Fibusen
·
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp