"följer skk:s regler" ??ehh

Casper

Trådstartare
Ja presis som överskriften låter så läser man ofta på blocket att dom som har blandras hundar "följer skk:s regler" vid försäljning.. gör dom verligen det??? med tanke på att dom säljer en blandras hund..

visst dom chippar/öronm,vacc och avmaskar men ansvaret slutar ju inte här..

Hur ställer er ni till den frågan? följer dom eller inte?
 
Sv: "följer skk:s regler" ??ehh

Klart de inte gör det (är ju rätt givet eftersom det inte är förenligt med skk's regler att blandrasavla..) men det de flesta menar med det är att valparna är minst 8 veckor vid flytt, vet.bes., chippade och vaccinerade och rätt många även dolda fel-försäkrade.
 
Sv: "följer skk:s regler" ??ehh

Klart de inte gör det (är ju rätt givet eftersom det inte är förenligt med skk's regler att blandrasavla..) men det de flesta menar med det är att valparna är minst 8 veckor vid flytt, vet.bes., chippade och vaccinerade och rätt många även dolda fel-försäkrade.

jag förstår hur dom menar fast jag tänkte vara lite "neutral" när jag skrev mitt inlägg.. dock vet jag ju själv var jag står i allafall,...:rofl:

ibland undrar jag hur dom tänker när blanrasavlarna skriver så i sin annons...

det borde i såfall stå "följer till viss del skk:s regler"
 
Sv: "följer skk:s regler" ??ehh

Grejen är väl att de måste skriva in det för att få igenom annonsen. Det är alltså snubbarna bakom Blocket som gjort en tabbe :-)
 
Sv: "följer skk:s regler" ??ehh

Nope, det står att det är förbjudet att sälja innan valpen blivit 8 veckor .. No more No less :D
 
Sv: "följer skk:s regler" ??ehh

Jag tror att de fattat fel. Det de menar är nog att de följer jordbuksverkes rekomedationer (står i blockets regler för att man ska få annonsera.)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Djurvän
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 837
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 209
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp