Finns ju en travhäst som heter Calgary Games tex 😉 Alltså min mamma säger att man ska inte döpa hästar till saker som de kan leva upp till för risken är att de blir precis sådana säger hon 🤣 Hon döper cirka 8-10 föl om året.
 
@Habina, jag tyckte att alla dina förslag var väldigt fina.
Inte utan att en blir lite nyfiken på det där stonamnet på T dock (men förstår såklart att du vill hålla det för dig själv).
Mina förlag följer här.
Hingstnamn: Teus, Tell, Teal, Magnar (tänkte på karaktären Magnar från Paxböckerna samt låter lite norskt... I Pax har vi ju även Viggo och Alrik, men fel begynnelsebokstäver på dessa namn).
Stonamn: Maja, Majken, Malvina, Malvine, Malvie, Alvie, Alvina, Alvine, Althea, Arwen.
 
Visst är det roligt? :angel: :meh: Vi måste ju dels kolla upp så namnet inte finns inom en 20 års period har jag för mig att det är men allra helst ett namn som inte finns alls i databasen.

Så det har genom åren blivit
Omaha Beach
Malibu Beach - strandtema plus att min Pappa är historieintresserad där av namnet Omaha.

Sen blev det en
May Grace - född i Maj.
June Grace - född 1 juni och helsyster till May.

Och förra året blev det en Maggie Grace. Maggie hade jag redan bestämt mig för innan hon föddes skulle bara övertyga Pappa också :angel: Men han tyckte hon var en Maggan.

Nu står det helt stilla, allt jag vet är att Grace ska vara kvar. Det har blivit lite av vår grej känns det som, köper man en häst härifrån ska man veta vart den kommer ifrån. Och då Pappan till årets avkomma är Fransman ( importerad för sin stam till Sverige 🤤) så funderar jag på något fransk klingande. Men som sagt står helt stilla ..
Brainstormar lite nu men: Margaux Grace, Mélanie Grace, Lilou Grace, Chloé Grace, Amelie Grace, Audrey/Aubrey Grace, Léonie Grace
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...

Flurry. :angel:
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...
Out of Fika 😅
 
Jag tycker ofta att olika hästraser passar i olika typer av namn. Fjording tycker jag passar extra bra i naturnära, rejäla namn som gärna har nån anknytning till Norden. Kanske ett namn på en blomma eller ett gammalt nordiskt namn.
 
Jag försöker intala mig själv att om jag inte döper fölet till Monster, så kanske den blir lätthanterlig. :angel:

Tuff tycker jag är så gulligt och Sindarve Tuff levde så pass länge sen så det är inte konstigt att "låna" namnet. Men eftersom jag alltid har korta namn som jag sen förlänger, så kanske det är lika bra att kalla fölet Tuffing direkt. ;)

Sen kom jag på igår kväll att både Tara och Anya är två namn jag gärna skulle haft på stoföl.

Det här blir ju bara svårare och svårare. :arghh:

Om du ska ha kvar den, så kalla den inte Monster.... jag ångrar ihjäl mig att min hästs smeknamn som föl (som hänger kvar) blev Mini, han blev nämligen pytteliten.... :p

Av liknande anledning är jag lite tveksam om jag vågar gå för min plan om att kalla nästa års föl Hoarcrux.... (e. Mighty Magic/Heartbeat)
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...
Inga bra förslag här men jag kan inte låta bli 😄

Out of flädersaft om mamman är lemonad. Svengelskt och fint.

.Furmint är en grön druva som det görs vin på, bland annat i Tokaj. Det kanske blir lite konstigt om man uttalar det på engelska dock... 🤣 Har försökt att komma på något vindistrikt eller region som börjar på F men kan verkligen inte komma på något.

Det bästa alternativet jag kan komma på är Facile, en riktigt god punsch
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...
Esmeralda är från Ringaren i Notre dame ja. Det finns en lista på engelska wikipedia med karaktärer från "Disney animated universe" som är lång. Jag har ingen aning om den är komplett däremot.
 
Jag tycker ofta att olika hästraser passar i olika typer av namn. Fjording tycker jag passar extra bra i naturnära, rejäla namn som gärna har nån anknytning till Norden. Kanske ett namn på en blomma eller ett gammalt nordiskt namn.

Mina stallkamrater hjälpte till att bolla namn när jag var ute och tog in Ariel för extrafoder. Vi var nästan helt överens om Terrorist, när jag helt random föreslog Ture och då var alla nöjda. Så det blir nog en Ture om det blir en hingst. :love:
 

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 241
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp