Inga bra förslag här men jag kan inte låta bli 😄

Out of flädersaft om mamman är lemonad. Svengelskt och fint.

.Furmint är en grön druva som det görs vin på, bland annat i Tokaj. Det kanske blir lite konstigt om man uttalar det på engelska dock... 🤣 Har försökt att komma på något vindistrikt eller region som börjar på F men kan verkligen inte komma på något.

Det bästa alternativet jag kan komma på är Facile, en riktigt god punsch
Håller med om Furmint, det är en av mina favoritdruvor (även till torra viner). Franken är ett vindistrikt i södra Tyskland.
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...
Free champagne (vilket bra namn!) kan väl passa både sto och hingst?
Har stött på minst en Fanta.
Annars kanske Fizz (som i Gin Fizz m fl)
 
Visst är det roligt? :angel: :meh: Vi måste ju dels kolla upp så namnet inte finns inom en 20 års period har jag för mig att det är men allra helst ett namn som inte finns alls i databasen.

Så det har genom åren blivit
Omaha Beach
Malibu Beach - strandtema plus att min Pappa är historieintresserad där av namnet Omaha.

Sen blev det en
May Grace - född i Maj.
June Grace - född 1 juni och helsyster till May.

Och förra året blev det en Maggie Grace. Maggie hade jag redan bestämt mig för innan hon föddes skulle bara övertyga Pappa också :angel: Men han tyckte hon var en Maggan.

Nu står det helt stilla, allt jag vet är att Grace ska vara kvar. Det har blivit lite av vår grej känns det som, köper man en häst härifrån ska man veta vart den kommer ifrån. Och då Pappan till årets avkomma är Fransman ( importerad för sin stam till Sverige 🤤) så funderar jag på något fransk klingande. Men som sagt står helt stilla ..

Grace är ju franska från början (uttalas typ grass) så passar ju utmärkt med franskt namn till :)
 
Stona n på E: Esmeralda Är väl någon karaktär i Disney tror jag (Ringaren från Notredamn kanske?), jag har i alla fall döpt en katt till det och alla mina katter heter från Disney.

Jag tar gärna emot drickbara namnförslag på F. Helst ett namn som fungerar både på engelska och svenska, fölets mamma heter Out of Lemonade, kallas för Lemonaden. Min favorit just nu är Out of Frappuccino, men även typ Out of Free Champagne kan vara aktuellt. Hingst namn har jag inga än...

Nu fastnade jag i googleträsket:
- Formosa (tesort)
- Flirtini (cocktail)
 
Monster är fantastiskt, jag brukar kalla min islänning för det ibland :D Jag har själv alltid velat döpa en fjording till Marodör men numer håller jag ju bara på med islandshästar och avel är dessutom inte det minsta aktuellt...

Jag gillar egenskapsnamn överlag, både i form av 'virtue names' där tex Grace, Hope etc går in om vi pratar engelska, på svenska finns ju Charmör och liknande hästnamn.

Allvar, Aktsam, Alert, Mjuk, Modig, Tuff, Tyst, Tolerant är alla namn som är typ egenskaper och som jag tycker skulle kunna passa på fjordingar (men även om jag inte har koll på fjordingar jättemkt längre så minns jag ändå hästar med Sindarve Tuff i stammen så det kanske går bort :) )

Egentligen är det ju inga fel på de sista namnet.
Men det låter som en rad Ikea-möbler 😁
 
Mina stallkamrater hjälpte till att bolla namn när jag var ute och tog in Ariel för extrafoder. Vi var nästan helt överens om Terrorist, när jag helt random föreslog Ture och då var alla nöjda. Så det blir nog en Ture om det blir en hingst. :love:
Ååh Ture är jättefint 🥰

När jag hade två så kallade jag alltid mina hundar för terroristerna. 🙈
 
Puttar upp denna tråden, vad finns det för magiska figurer, eller evt magiska termer, på M som kan funka som hingstnamn? Har en förkärlek för Harry Potter, men är även öppen för andra förslag.

Hittils har jag kommit på:

- Malfoy
- Magorian
- Marauder
- Merlin

Men måste ju finnas flera som jag missat?
 
Puttar upp denna tråden, vad finns det för magiska figurer, eller evt magiska termer, på M som kan funka som hingstnamn? Har en förkärlek för Harry Potter, men är även öppen för andra förslag.

Hittils har jag kommit på:

- Malfoy
- Magorian
- Marauder
- Merlin

Men måste ju finnas flera som jag missat?

Mad-Eye Moody :angel:

Annars finns det ju lite HP-spells på M, du kan ju se om du gillar någon av dem: https://harrypotter.fandom.com/wiki/List_of_spells
 
Puttar upp denna tråden, vad finns det för magiska figurer, eller evt magiska termer, på M som kan funka som hingstnamn? Har en förkärlek för Harry Potter, men är även öppen för andra förslag.

Hittils har jag kommit på:

- Malfoy
- Magorian
- Marauder
- Merlin

Men måste ju finnas flera som jag missat?
Minerva (McGonagall) såklart ❤️
 

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 241
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp