Bukefalos 28 år!

För gammal och för talanglös? ;)

S

Sassa_S

Hej!
Jag är en 31-årig nybörjare i hästvärlden. Jag har ridit på islandshäst som precis nybörjare (2001) och då red jag två gånger i veckan under cirka nio månader. (Detta var privat hos en kvinna med många islandshästar.)
Sedan hade jag ett femårigt uppehåll med småbarn och hund som tog all min tid och nu har jag börjat om igen. Nu rider jag på ridskola en gång i veckan och har gjort det sedan i mars.
Min fundering är om det är för sent för att lära sig rida hyfsat med bara en gång i veckan? Det känns som att jag hinner glömma allt mellan gångerna. *S* *hur var det nu man fattar galoppen liksom*
Problemet är också att jag inte har råd att rida mer än en gång i veckan då jag har små barn och inte arbetar mer än 75 procent. *låg inkomst*
Hur ska jag göra för att utvecklas trots att jag har väldigt lite tid på hästryggen? Kan jag _plugga_in viktiga kunskaper genom att läsa på?
Med vänliga hälsningar,
Sassa
 
Sv: För gammal och för talanglös? ;)

Ja, det kan du säkert, det funkade utmärkt för en av mina kompisar. Hon började rida tre år senare än mej men tack vare att hon kunde så mycket teoretiskt innan så hann hon nästan ikapp mej på mindre än en termin.
Hoppas det funkar för dej också.

Lycka till!
 
Sv: För gammal och för talanglös? ;)

:) Men din kompis kanske var en talang också? Själv känner jag mig nästan obildbar. *s*
Har du nåt tips på vad din kompis läste? Böcker? Forum? Filmer?
Tack för ditt svar förresten, och tack för lyckönskningen. Den kan behövas. :)
/Sassa
 
Sv: För gammal och för talanglös? ;)

Jag tyckte att en gång i veckan var för lite, två gav mycket mer än dubbelt.
Vissa kunskaper går att läsa in, men timmarna på hästryggen är viktigast. I alla fall för mig.
 
Sv: För gammal och för talanglös? ;)