För små burar?

Sv: För små burar?

Åh vad arg man blir :crazy: Fåglar har vingar! fåglar är gjorda för att flyga! Svårt att fatta för vissa tydligen.
 
Sv: För små burar?

Nej jag tycker inte det jag heller :(

Brukar uppfödare ha fåglar så här trångt? Jag har inte fått den uppfattningen...
Men tänk på dem som åker dit och köper fåglar, de måste ju tänka att det är OK att ha så små burar till sina egna fåglar (för en uppfödare ska ju veta vad som gäller), så då kanske de också har små burar till sina fåglar... usch jag blir så ledsen!
Tror ni att det går att göra ngt åt? Kan man kontakta länsstyrelsen (visst är det dem som har hand om djurfrågor nu?), eller gör de inget åt sådant?
 
Senast ändrad:
Sv: För små burar?

Men tänk på dem som åker dit och köper fåglar, de måste ju tänka att det är OK att ha så små burar till sina egna fåglar (för en uppfödare ska ju veta vad som gäller), så då kanske de också har små burar till sina fåglar...


Förhoppningsvis så tar dom reda på saker innan dom skaffar djur.




Usch, inget kul med sådär små burar :crazy:
0,31 m2 ska ytan minst vara...
Höjden ska vara minst 60 cm... Och längsta sidan ska vara minst 70 cm.
 
Senast ändrad:
Sv: För små burar?

Har nu mailat länsstyrelsen i Uppsala och länkat till annonsen, och bett dem kolla upp det hela. Kunde inte låta bli. :devil:

Får se om de gör något åt det hela. :cool:
 
Sv: För små burar?

Länsstyrelsen kanske har gjort en insats? Har inte hört nåt från dem men återkommer om jag gör det. :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
Hemmet Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 718
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp