Företag som bråkar

Bison

Trådstartare
I december beställde jag ett strykjärn nöt det väl kom var det i fel färg.
Jag skickade ett mail och fick en returlapp från företaget, de ville även ha fakturan från Klarna.
Jag skickade in allting och efter några dagar fick jag ett mail att löpet var annullerat och även fakturan.

De skickade ett nytt i rätt färg och med en nu faktura, dock ej klarna som jag betalade direkt.

Nu har jag fått en påminnelse från Klarna om den första fakturan. Ringde dem och de var mycket tillmötesgående och strök påminelseavgiften och förlängde datumet, stryka kan bara företaget göra.

Har nu kontaktat företaget igen och får bara svar att jag måste betala min faktura eftersom de sänt mig ett nytt strykjärn.
Jag har bifogat mailet där det står att den första fakturan är krediterad, det andra mailet med min andra faktura och även print på min betalning utan svar.
Nu är det ingen stor summa men jag tycker ändå att det är förjävligt!
 
Kan du visa mailet för Klarna? Så kanske de kan ta kontakt med företaget och att du på så sätt får rätt hjälp.
 
Vilket trams av dem. Meddela att du betalt fakturan xxxx (bifoga kopia) och därmed reglerat skulden. Köpet via Klarna är annullerat efter retur.

CC på mailet till Klarna.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 106
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! I våras var jag på hältutredning och vid återbesök förklarade jag att veterinärens faktura inte kommit fram till mig. Visste inte...
Svar
13
· Visningar
2 698
Senast: EZMK
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp