Bukefalos 28 år!

Företeelser ”förr i tiden”. Nostalgitråd.

Promenera en kvart bort till kompisen och inse när man står utanför porten att man glömt fråga om portkoden. Om polaren saknade fönster mot gatan så fick man vackert knata hem igen, ringa hem till kompisen från den egna hemtelefonen, ursäkta att man blir en halvtimma sen och så knata tillbaka igen.

Livet utan mobiltelefon.
 
Vår första skoter, en Snotric, som jag körde fast med den.
De sista flottningsbåtarna med sina tändkulemotorer.
Och till skolan åkte jag med Postens diligenstrafik. Första åren läste jag in onsdagarna och fick fri då eftersom jag fick vänta på bussen varje dag.
Och jag är inte ens äldst i den här tråden. :D
 
Jag hade tjock-TV till 2016... :o Och har en kombinationsspelare med VHS och DVD, 21 år gammal nu. TV-spel har jag fortfarande- Nintendo wii dock, men jag har haft Nintendo Game cube och den grå burken alltså urNintendot, också, fram till 2014. Jag har dock insett att jag inte har moderniserats i takt med resten av världen. :)

Företeelser från förr, att skriva brev och få handskrivet brev. Det saknar jag. Brevpapper samlade jag på förr, nu går det ju knappt att ens köpa längre, förr hittade man dem typ överallt. Jag saknar för övrigt de där små kioskerna som fanns många av förut, glass, godis och läsk liksom.
Det var något annat jag tänkte på häromdagen, men minns inte nu.
Har en tjockteve än men går inte använda till fibern här så än så länge streamar vi bara genom laptopen 🤣
 
Min farfar hade en gammal ljusblå WV-bubbla. Han hade plockat ut framsätet och lastade hela härligheten med ved från lantstället. Han lät gladeligen mig och kusinen sitta på vedhögen fram utan något som helst säkerhetsbälte/dylikt. Hade ju aldrig någonsin hänt idag… :p Förädrarna rökte friskt i bilen också. Gjorde mig åksjuk och otroligt känslig för cigarettrök, men uppenbarligen så lever jag ju fortfarande konstigt nog. :cautious:
 
Min farfar hade en gammal ljusblå WV-bubbla. Han hade plockat ut framsätet och lastade hela härligheten med ved från lantstället. Han lät gladeligen mig och kusinen sitta på vedhögen fram utan något som helst säkerhetsbälte/dylikt. Hade ju aldrig någonsin hänt idag… :p Förädrarna rökte friskt i bilen också. Gjorde mig åksjuk och otroligt känslig för cigarettrök, men uppenbarligen så lever jag ju fortfarande konstigt nog. :cautious:
Minns att vi nån midsommar åkte alldeles för många i bilen till midsommarstången. Bara några km förvisso, men ändå. Typ barn i knä på vuxna.

Tror dock inte nån rökte i nån bil i vår närhet.
 
Minns att vi nån midsommar åkte alldeles för många i bilen till midsommarstången. Bara några km förvisso, men ändå. Typ barn i knä på vuxna.

Tror dock inte nån rökte i nån bil i vår närhet.
Jag kommer ihåg att de utan eftertanke tryckte in ett gäng barn i bagageutrymmet på en gammal Volvo när vi var på ridläger och skulle åka och bada en dag. / Mvh Född -76.
 
@Iamia
Min ridlärare kopplade på flaket på traktorn och lassade upp oss (15 stycken i varierande ålder, yngsta sex år kanske?) för att bada. Inga vuxna med på släpet, tror det tog ca en halvtimme att åka. Alla överlevde :D
//Får inte vara med i den här tråden egentligen
 
Det här är nog den yngsta nostalgin, men jag saknar ibland hörlurar med tråd, såna där som en hade i fickan intrasslade i en boll hur en än gjorde, och som alltid skulle trasslas ut för att de skulle bli tillräckligt långa för att kunna dela med kompisen bredvid på bussen!

Men jag är också nostalgisk över de gamla tangentborden, sådana där som var som skrivmaskiner för datorn. Och tjockskärm, och att kunna alla vännernas telefonnummer utantill :D
 
Minns att vi nån midsommar åkte alldeles för många i bilen till midsommarstången. Bara några km förvisso, men ändå. Typ barn i knä på vuxna.

Tror dock inte nån rökte i nån bil i vår närhet.

När det var dåligt väder klämde vi in så många av mina klasskamrater som det gick (som bodde åt vårt håll) i mammas bil (Saab 96). Det var ett försvarligt antal :p Vid ett minnesvärt tillfälle hade en av killarna ett gitarrfodral också! :rofl:

/Född -73
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hudvårdstråden 2
  • Melatonin
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp