Förlåt, men måste skriva av mig någonstans!

I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en illa spark i hagen, hon hade brutit benet! Dom hade redan ringt veterinären som var på väg. Jag var på praktiken en halvtimma från stallet, slängde mig i bilen och började köra. Fokuserade mig för jag visste att skulle jag komma fram helskinnad så går det inte att köra som en biltjuv. Hann fram till stallet och hagen 5 min innan veterinären kom, stod vid min häst ihop med en annan tjej som har häst i stallet men som också ridit min häst mycket, var skönt att ha henne där också eftersom min syster inte hann fram. Veterinären kom, pratade lugnt och pedagogiskt, gick ett varv runt henne för att kolla och bekräfta vad som var tvunget att ske. (Jag tittade aldrig på såret, men visste att benpipan tittade fram) Veterinären hämtar sprutan, förklarar vad som händer, och jag är med hela vägen tills hon fått sprutan då backar jag men allt går så fort att jag hinner se henne falla bakåt och sen hör vi dunsen i backen. En smäll som hänger kvar. Stallägaren som var med hela tiden förklarade för mig sen att allt gick snabbt och bra och att hon tyckte hon satte sig fint och la sig ner försiktigt. Vi valde att ha kvar min systers häst (detta var hans hjärtevän) och kompisen häst i hagen fast avstängt en bit bort. Ville att min häst skulle få ha sällskapet kvar. När hon föll ihop så började dom gnägga. Sen togs dom in efter en stund, när dom kom ut igen sen så lämnade inte syrrans häst platsen på flera timmar. Han gick runt den och betade. Mina föräldrar har egen skog nära stallet och travbanan som hon älskade att galoppera fort på (hon var fullblod :) ), vi fick godkänt från kommunen att begrava henne där så vi gjorde det igår. Var ledsamt och jobbigt, men känns skönt att ha henne nära. Mitt hjärta är krossat, det är så fruktansvärt tungt och tomt. Hur tar man sig vidare nu liksom? Vet att många varit i denna situationen innan, men just nu känns det som man är ensammast i världen. Fastän hela stallet stått och gråtit ihop och funnits där, alla fina ord och tankar från folk utanför stallet. Hon blev 18 år, och vi har haft henne i 12 år så många delade år har vi att se tillbaka på. ❤️ (Förlåt för lååångt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig allt någonstans) Kram på er
:heart
Det är nästan 20 år sedan jag fick ta bort min ponny och jag minns fortfarande dunsen när han föll. Kan bara beklaga :heart
 
Beklagar din förlust och sorg :heart Sådant här är så tufft; har själv tagit bort två älskade hästar under första halvåret i år och allra jobbigast var när min egen från 16 år tillbaka skulle bort...Dunsen från honom när han föll störde mig inte så mycket just när det hände; valde just somulose för han skulle falla ihop snabbt som tusan - för hans bästa ju. Men visst är det jobbigt när de brakar ihop, det är ju stora djur och få förunnat att kunna somna in i ägarens famn ju...:cry: Styrkekramar!
 
Tack snälla alla fina för era fina ord! :heartJag vet att fler varit med om samma sak eller liknande och det gör det hela lite lättare att faktiskt läsa era egna historier. Så tack för det! :heartheart:heart
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 095
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
631
Senast: yamyam
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 748
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp