Förnya licensen?

feel

Trådstartare
Känns som att det är tusen år sedan jag har tävlat och nu är jag i valet och kvalet om jag ska starta på våra hemmatävlingar till helgen. Måste jag ha pengar insatta på mitt TDB-konto för att kunna förnya licensen? Eller kan man betala i "efterskott", alltså efter tävlingen? För jag vill inte lösa licensen nu ifall jag inte ska starta.
 
Sv: Förnya licensen?

Du måste ha pengar på kontot för att kunna lösa licens och även för att betala anmälningsavgiften. Tänk också på att det kan ta ett par tagar (5 står det i tdb men så lång tid har det aldrig tagit för mig) innan pengarna finns på kontot och kan användas.
 
Sv: Förnya licensen?

Tack för svar! Då måste jag alltså bestämma mig idag om jag ska tävla eller inte.
 
Sv: Förnya licensen?

En fråga till, om jag förnyar licensen på fredag (pengarna finns inne på TDB då), visst sker det omgående? Alltså jag kan tävla på lördag då?
 
Sv: Förnya licensen?

Men kan man inte välja att betala vid nästa insättning? Alltså ang licensen eller är jag helt ute och cycklar nu :angel:
 
Sv: Förnya licensen?

Jo jag såg det nu. Men förnyas licensen på en gång iaf, eller blir det först när pengarna är inne?
 
Sv: Förnya licensen?

När jag testade att förnya licensene (eller om det var att uppgradera men det lär itne spela nåån roll) kunde jag iofs mata in att jag ville göra det utan pengar på kontot men jag fick ingen bekräftelse på att den var förnyad förrän det fanns pengar på kontot.
 
Sv: Förnya licensen?

Licensen är INTE giltig förrän den är betald. Dvs, om du löser den på fredag och startar innan pengarna är inne så kan du bestraffas med böter på 2 ggr licensavgiften och dina resultat strykas. Dessutom är du oförsäkrad om det skulle hända något.
Kvitto på insättningen gäller inte som licens.
 
Sv: Förnya licensen?

Som de andra säger måste licensen vara betald för att vara giltig. Ska inte ens gå att anmäla till tävling via TDB förrän det finns registrerat att man har betalt sin licens.
 
Sv: Förnya licensen?

Men om pengarna finns inne på TDB, förnyas licensen på en gång då, eller tar det några dagar?

Jag kommer efteranmäla mig så anmäler inte via tdb.
 
Sv: Förnya licensen?

Så fort pengarna finns inne så är licensen giltig. Även om du efteranmäler måste licensen vara giltig för att du ska få starta.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 790
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 536
Senast: Cambrie
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Anon89
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp