Bukefalos 28 år!

Försäkring av utrustning!!

R

RebeckaKihlberg

Har funderat en del på när det gäller försäkring av ens utrustning till hästen, den är ju värd en hel del.

Jag har dock aldrig hört talas om att man försäkrar sina saker innan,men någon som vet om det ingår i ens hemförsäkring eller om man kan lösa en "vid sidan om" till ens hästsaker?! :confused:
 
Det går på hemförsäkringen. Jag hade inbrott i bilen för några år sedan , där de stal mina ridgrejer(stövlar, ridbyxor, jacka och ett hästtäcke.). Fick ut ersättning utan problem.
 
Håller med dig... Hela ens förmögenhet i ett rum.... Man måste vara galen...
Har faktiskt hört att man måste ha galler på fönster till sadelkamaren och låsbar dörr med ett godkänt lås för att få ut pengar på försäkringen.... Hua. JAg som bara har det inlåst i stallskåp...
Hoppas att det bara gäller stora stall som ridskolor och så.. Dom har väl även andra försäkringar för sånt...
Skulle också vilja veta faktiskt...
 
Jag får väl ta och ringa till ett bolag och kolla....kan ju vara trist om man står utan saker efter inbrott & inte har någon försäkring :crazy:
 
Man kan i sin hemförsäkring ta en tilläggsförsäkring (kostar ett par hundra/år), och då innefattas saker man äger som "inte finns i hemmet".
Tex då om man får ngt stulet ur bilen, eller ur sadelkammaren.
Jag får ersättning upp till 20.000:- på min hemförsäkring.

Men eftersom jag även har en svindyr måttbeställd Passier, så räcker ju dessa 20 lapp inte långt!
Så just Passieren försäkrade jag separat i min hemförsäkring, vilket kostade vill jag minnas ngn hundring/år.

* kopparberg - försäkrad upp över öronen... * :o
 
Jag kollade upp min hemförsäkring nu efter att jag läst detta och min hemförsäkring täcker 35000kr om jag har sakerna inlåsta i en sadelkammare eller liknande. (nu har jag dem bara i stallet...) Det täcker även om det skulle bli tagna ex på en tävlingsplats eller likn så länge de var inlåsta.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 358
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 830
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 766
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp