Bukefalos 28 år!

Försäkring gammal hund?

SusanF

Trådstartare
För ett tag sedan tog jag över en lite äldre pitbull tik från en ägare som inte kunde/ville ha henne kvar. Informationen jag fick med henne var dålig och förra ägaren vägrar kommunicera med mig.

Nästan direkt efter jag fick henne åkte stackaren på en livmodersinflammation som slutade med akut (på helgen 🤦‍♀️) OP. Detta blev en rätt dyr historia för mig som inte har jobb, så vill gärna undvika något sådant igen.

Men mitt problem är att inget försäkringsbolag vill teckna ny försäkring pga hennes ålder, 8år. Så tänkte att någon här inne kanske har något tips på bolag som kan tänkas nyförsäkra en äldre dam?
 
För ett tag sedan tog jag över en lite äldre pitbull tik från en ägare som inte kunde/ville ha henne kvar. Informationen jag fick med henne var dålig och förra ägaren vägrar kommunicera med mig.

Nästan direkt efter jag fick henne åkte stackaren på en livmodersinflammation som slutade med akut (på helgen 🤦‍♀️) OP. Detta blev en rätt dyr historia för mig som inte har jobb, så vill gärna undvika något sådant igen.

Men mitt problem är att inget försäkringsbolag vill teckna ny försäkring pga hennes ålder, 8år. Så tänkte att någon här inne kanske har något tips på bolag som kan tänkas nyförsäkra en äldre dam?
Sveland är generösa. Olycksfall på alla äldre djur, och om man har ett veterinärintyg kan man även få ytterligare skydd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 387
Senast: Viva
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 099
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 432
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp