Försäkringar igen...

Billy

Trådstartare
En fundering...kan försäkringsbolaget kräva tillbaka ersättning som de batalt ut i samband med sjukdom på hästen om det senare visar sig att försäkringen inte täcker behandlingen?
 
Det kan jag inte tänka mig, om man inte lurat bolaget vid utbetalningen.
Om min häst är halt så ska ju fb ersätta utredningen, om det sedan visar sig beror på tex lösa benbitar som fb inte täcker så blir det (väl?) bara så att fb inte betalar vidare behandling.
Men det bästa är ju att ringa just det fb det gäller och fråga om man vill vara säker.
 
Det kan jag inte tänka mig, om man inte lurat bolaget vid utbetalningen.
Om min häst är halt så ska ju fb ersätta utredningen, om det sedan visar sig beror på tex lösa benbitar som fb inte täcker så blir det (väl?) bara så att fb inte betalar vidare behandling.
Men det bästa är ju att ringa just det fb det gäller och fråga om man vill vara säker.

Ja jo det kan jag naturligtvis göra, men jag vill inte rota i det.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: lillan222
·
Samhälle Hej! Har en fundering kring försäkring och ersättning gällande ätstörning. Jag har sedan innan anorexi på papper men fick inte ut...
Svar
0
· Visningar
984
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: ako
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp