Försäkringsfråga - hur länge dröjer ersättningen?

F

februaribarn

Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor att betala. Då min ekonomi inte är den bästa så hoppas jag på att åtminstone en del av det kommer att gå på försäkringen. Min fråga är, hur lång tid det kan tänkas ta innan man får besked om ersättning utgår eller inte? Någon med erfarenhet? Föräkringsbolaget är Folksam.
 
Sv: Försäkringsfråga - hur länge dröjer ersättningen?

Folksam brukar gå väldigt fort OM bara veterinären har skickat in sina papper om utdömningen. De gånger det har tagit tid för mig med just Folksam så beror det uteslutande på att veterinären inte gjort sitt och skickat in. Har det varit akut så att jag fått papperna på plats så att jag själv har kunnat skicka in dem har jag haft pengarna på kontot efter någon dag bara.
 
Sv: Försäkringsfråga - hur länge dröjer ersättningen?

Menar du livvärdet på hästen (om du hade det) eller bara ersättning för veterinärvård? Veterinärvård har jag oftast direktreglerat, om inte har jag fått pengarna fort när jag skickat fakturorna. Kontaktade du försäkringsbolaget innan du tog bort hästen? De brukar vilja ha ett ord med i laget när hästar ska dömas ut om det ska betala ut livvärde.
 
Sv: Försäkringsfråga - hur länge dröjer ersättningen?

Tack för era erfarenheter! Förmodligen är det under utredning, jag var lite sen med att fylla i och skicka in papprerna pga. ett missförstånd, så det skickades först förra veckan. Men då vet jag att det inte ska dröja alltför länge iaf då.
 
Sv: Försäkringsfråga - hur länge dröjer ersättningen?

Vår ena häst dog i slutet på sommaren, fick ganska omgående ett brev där de beklagade att de pga hög arbetsbelastning kunde ta lite tid att behandla ärendet. Tror vi fick pengarna efter ca 6 veckor (har Sveland).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu närmar det sig, efter år av smärta i knät :banana: I bästa fall blir det i juni, annars direkt efter sommaren. Någon här som bytt ut...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Solis
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 388
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 141
Senast: Elektron
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp