första hjälpen låda?

T

Tess82

har ni en sådan i stallet?funderar på att skaffa en.jag har saker som tex. jodopax mm. som jag har användning för men nu menar jag typ, gasbindor, steril kompress etc etc....
/Tess :bump:
 
ingen alltså!?man kan ju inte gärna tänka att "min häst gör aldrig illa sig så pass att man måste ha en massa kompresser mm." det kommer att komma en vaker dag då sin häst har gjort illa sig riktigt illa och då måste det ju vara bra att ha lite fler grejer.mina har jag haft tur med måste jag säga, men jag utesluter inte att de inte kommer att göra sig illa.I somras när min häst fick en träflisa innanför kronranden så hade jag behövt en pincett vilket jag INTE hade, men som tur var hade tanten jag hade hästarna hos det, så där löste det sig. :bump: /Tess
 
Jag har lite utav varje i mitt stallapotek.
Kompresser, co-flexbandage, tutor (eller vad dom heter), bomull, febertermometer, tejp, plåster, sax, kniv (har jag nästan alltid i fickan ifall något skulle hända), måttband (kanonbra att mäta svullnader med för att se ifall det går uppåt eller neråt), festingplockare som man även kan använda istället för pinsett... eh... vad har jag mer... alsolsprit (inget man använder sådär jätteofta precis), apotekts hästskötarbok (borde finnas i varje stallapotek tycker jag, den är jättebra).
Jag har alltså lite utav varje och jag försöker samla på mig mer efterhand. När något händer så saknar man alltid något men man kan ju försöka förbereda sig så gott som möjligt. I mitt stallskåp har jag även vanlig tvål för händerna och rena handdukar! :)

/Snorpan - som vill vara förberedd... ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 472
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 255
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp