Första kärleken...

Sv: Första kärleken...

Min första riktigt STORA kärlek var nog inte lika kär som jag så det blev inget när jag flyttade till en större stad för att studera. Han har jag aldrig glömt även om jag gifte mig sen och fick barn. Efter många år som singel träffade jag min häst:love:
 
Sv: Första kärleken...

Tycker inte alls att det är konstigt?? Jag har varken förr eller senare hittat någon som jag känt en sån samhörighet med.

För mig handlar det om att känna glädje, trygghet och tillit. Att vilja något gemensamt, det har inte funnits i andra förhållanden.

Blir det bättre om jag benämner det som den enda gången jag varit kär??

Ja, jag tror det. För i ditt första inlägg så framstod det som att den första kärleken är speciell som ett faktum.
Det är stor skillnad på det och att du bara varit kär vid ett tillfälle hittills. Det sistnämnda öppnar upp för att möjligheten att det ska hända igen finns istället för att sätta den första kärleken (som ett allmänt fenomen) på en pedestal som då blir svår att nå.
 
Sv: Första kärleken...

Självklart hoppas jag ju att det ska ske igen!

Tror inte det är svårt att nå, bara man träffar rätt människa! Någon piedistal hamnar HAN inte på, då han gjorde slut rätt fegt, men känslan innan dess hamnar rätt högt upp vill jag lova :D
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Nej, nu överdrev jag. Men jag känner mig ledsen idag och skulle behöva lite stöd. Jag har varit singel i 2,5 år efter uppbrottet med...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: skuggi
·
Relationer Du var som ett gift som spred sig genom varenda ven i min kropp. När du kom in i mitt liv så tappade jag allt annat. Det fanns bara du...
2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: Miran
·
Relationer Behöver få ventilera, väljer att vara anonym i detta. Jag är i en relation sedan två år tillbaka med en man som jag verkligen ser som...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp