Första löpet!

J

Jejjen

Om min tik gick in i sitt allra första löp igår (7 1/2 månad gammal) antar jag att det bara är att glömma utställningen på söndag?!?!

Första löpet kan ju vara kortare, men inte så kort va?

För er som tycker jag borde veta detta - jag har inte haft tik förut, så detta är mitt första löp också ;-)
 
Ja, det är nog tyvärr bara att glömma. En tik löper 3 veckor.
 
Man får ställa ut alltså :confused:. Jag har suttit och tittat ut ett par utställningar som jag tänkt anmäla till. Men får man inte ställa ut så kanske jag ska kolla av lite och vänta tills hon har löpt första gången.

Mia.
 
Ja schäfer får man i alla fall ställa ut under löpet och jag antar att så även är för andra raser. :)
 
Ja, Det borde ju vara samma på alla raser tycker jag. Kanske ska kolla med rasklubben för att vara på den säkra sidan.

Mia.
 
Det går alldeles utmärkt att ställa ut trots löp. Anledningen till att hanarna alltid visas först är just ev. löptikar. Lycka till!
 
Åh, vad bra! Vet inte varför, men jag antog bara att man inte fick ställa ut en löptik. Och så självklart det blev med hanarna först plötsligt :-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 174
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 788
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Fibusen
·
Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 264
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp