Första veckan med mamma på jobbet!

Mitten

Trådstartare
Jag skrev en tråd för ett tag sen om att jag skulle jobba 3 dagar i veckan nu året ut, och att farmor och farfar skulle hjälpa oss lite att pussla ihop Elinas vardag. Nu har vi kört första veckan och jag kände att jag vill rapportera lite hur det gått!
Upplägget är alltså att Sambon är hemma måndag + tisdag (jobbar ons-fre) och jag är hemma torsdag + fredag (jobbar mån-ons) och de där onsdagarna hjälper Elinas farmor och farfar oss! Elina är ju ändå bara 7 månader, men hon har träffat farmor och farfar MINST 1-2 gånger per vecka sen hon föddes, och de är väldigt engagerade och lyckliga i henne (min sambo är enda barnet). Jag har oroat mig en massa för det här, men det har gått över förväntan!

Måndag och tisdag var sambon hemma, och han var duktigt sliten, haha ... han insåg varför jag inte hunnit ha maten klar alla dagar och varför jag var så trött på kvällen när jag 'bara varit hemma'. Jag tyckte faktiskt det var jätteskönt att han insåg hur en dag med henne var! Han umgås ju mycket med henne annars också, men att ha henne ensam en vardag är ändå en annan sak.
Onsdag var jag ju jättenervös. Farmor och farfar kom på morgonen, och Elina hade vaknat supertidigt och precis somnat om... så hon sov när vi gick, vilket inte kändes så bra :(. Jag ringde hem på förmiddagen, vid lunch och på eftermiddagen och hade lovat att komma hem på en gång om det skulle vara några problem. Ingen hade dock tid att prata med mig, för de lekte och var på promenad och busade... Elina var jätteglad och trygg och både sov och åt någorlunda som hon skulle, trots förkylning och mammabrist! Helt fantastiskt!

Idag är jag hemma med min älskling igen, det känns så skönt, jag saknade henne så FÖRTVIVLAT när jag jobbade! Tre dagar i rad, hua! Men det är ju för att jag ställt upp lite på jobbet, förmodligen kommer jag vara hemma heltid igen efter årsskiftet ungefär. Jag hade ju inte tänkt jobba riktigt än. Men det är SKÖNT, jag har det bästa av båda världar!!

Ville bara rapportera att det gått skitbra rentutsagt, och tacka för alla som svarade i min tråd och fick mig att våga prova :bow:
 
Sv: Första veckan med mamma på jobbet!

Ja, det enda som märktes var lite extra gnäll på kvällen när on skulle sova, men jag tror det var mest lite överstimulering och kanske lite förvirring över nya rutiner. Men jag är så glad att hon verkar vara såpass stabil i sig själv. När jag kom hem satt hon till och med kvar hos farmor en stund, utan att gnälla och vilja till mig :).
Fast nu oroar jag mig att hon inte tycker om mig :o
 
Sv: Första veckan med mamma på jobbet!

Vi gjorde nåt liknande när Emil var runt 7 månader. Jag jobbade ett par dagar i veckan, ena dagen var sambon hemma och andra dagen kom min mamma eller min mormor. Nu jobbade jag inte heldagar men ändå, det var fullt tillräckligt.
För oss gick det också jättebra. Jag tyckte det var rätt skönt att komma hemifrån och göra nåt annat och hinna längta efter Emil. Kände att jag samlade energi den stunden jag jobbade.
 
Sv: Första veckan med mamma på jobbet!

Fast nu oroar jag mig att hon inte tycker om mig :o

Nejdå, du är bäst! Var glad att det funkar så bra.

Jag svarade i din tråd och vi har haft äldsta sonens mormor som dagmamma en dag/vecka sen han var 8 månader. Samma sak där, aldrig något problem, tvärtom. Det är guld värt. Skönt att höra att det gick så bra för er, tack för uppdateringen!
 
Sv: Första veckan med mamma på jobbet!

Jo jag vågade tack vare att du och andra sa att det funkat för er :bow:

Jag tror det kommer bli bättre o bättre, det är ju super om Elina knyter an jättehårt till farmor också! Farmor har sina speciella idéer, och hon får gärna utöva dem med Elina när hon har henne bara jag slipper :D. Hon har till exempel fått för sig att bodys är SÅ obehagliga och klämmer i grenen och allt var det är och nu när Elina skall krypa är det bättre med byxor och tröja ... hon får gärna ha på henne sånt, men jag tänker använda body, haha.

Farfar ringde mig igår och pratade i typ en timme om hur underbar och perfekt Elina är :love: Det är så det ska vara!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 013
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 823
Senast: bollen__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 102
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej! Vår ena katt har tyvärr gått bort och tänker nu på den katt vi har kvar och hur vi kan göra det så bra som möjligt för honom och...
Svar
15
· Visningar
2 060
Senast: KNUTEN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp