Bukefalos 28 år!

Foglossning och fosterrörelser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mayara

Halloj! Är i tredje månaden på min andra graviditet. Har haft djävulskt ont i ryggen/bäckenleden den sista veckan och undrar nu hur det här ska gå... Med jobbet, med ridningen, med mitt liv i stort. Är ju naturligtvis jätteglad att vi ska få en bebis :love: , men jag var så pigg förra gången och litet längre vill jag nog kunna rida. Nu undrar jag hur ni har gjort under era grav. Har ni ridit fast ni har haft ont. Har det blivit sämre/bättre/oförändrat av det? Till saken hör även att jag haft en hel del problem med min bäckenled även som "ogravid" och känner mig därför litet osäker på hur jag ska göra. Samtidigt hade jag tänkt att fortsätta rida så länge jag kan just för att stärka mage och rygg. Jag har även sagt till BM att jag vill ha akupunktur mot smärtan, då jag har mkt positiva erfarenheter av detta som smärtlindring sedan tidigare. Man vill ju inte knapra en massa alvedon med tanke på att även barnet får det i sig. MEN i vårt landsting får man det tydligen inte förrän i v 20 ungefär... Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? När i grav. fick ni det i så fall? Resultat?

Sedan till min andra fråga. Ni som har varit gravida flera ggr; när började ni att känna fosterrörelser med andra/följande barnen?

Mayara
 
Sv: Foglossning och fosterrörelser?

Jag slutade rida när det gjorde för j***a ont, i min andra graviditet, strax före UL om jag minns någorlunda rätt... Det är inte värt smärtan, anser jag.
Ta det du lugnt, försök få gå till sjukgymnast och få ett bälte och övningar att göra. Rida kan du göra när du inte längre är gravid.. :idea:
Har du tur får du en smärtfri period om några veckor, som jag fick...

Andra o tredje graviditeten började jag känna fosterrörelser runt v 12-13 ungefär.
 
Sv: Foglossning och fosterrörelser?

Ja, det är ungefär så jag resonerar också. Men jag vill i alla fall prova att rida några ggr till för att se hur det känns.

Ang. rörelserna var det väl det jag tänkte. Jag tror nämligen att jag känner ett litet "fladdrande" ibland, trots att jag bara är i v.12-14 någonstans... :banana: Härligt!

Mayara
 
Sv: Foglossning och fosterrörelser?

Fosterrörelser kände jag i vecka 20 med båda barnen.

Foglossning är verkligen graviditetens baksida! Fast hur jag än försöker minnas hur det kändes så ( precis som med förlossningssmärtan) kan jag inte komma ihåg det! Vet att jag hade en himla massa problem med att vända mig i sängen, att resa mig från en stol och att gå längre sträcker. Och det var ännu värre vid graviditet nr 2! Jag är nog inte byggd för att vara gravid! Undrar hur det blir "nästa" gång...?

Rid så länge din kropp inte säger emot allt för mycket, du komemr sluta när det känns för jobbigt.
 
Sv: Foglossning och fosterrörelser?

Det behöver inte nödvändigtvis bli ännu värre vid tredje graviditeten. JAG var mycket bättre under nästan hela tredje graviditeten än andra - bortsett från de sista veckorna, då jag knappt kunde röra mig alls. :cry:
 
Sv: Foglossning och fosterrörelser?

Jga är i V 12 och kan knappt röra mig vissa dagar, har så ont i ryggen. BM tipsade om sjukgymnastik. Så dit ska jag på måndag! Hade jag varit du hade jag slutat rida om det gör så ont! Kan du inte tömköra/longera, träna hästen från marken tsv.?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 290
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 935
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp