Traven kommer! Det tog nog 2,5 månad innan jag såg mer än 1-2 travsteg innan galoppen.

Min erfarenhet är att de som galopperar mkt blir bäst :d Helt ovetenskaplig observation av våra föl här hemma :D
Pappan till våra föl galopperade aldrig som litet föl, så det måste ju stämma, ellerhur? :idea::angel::heart
 
Okej.

Fölis är tuff som attan. Kan pyssla med stoet hur mycket som helst. Hittills har jag inte brytt mig så mycket om den lilla herren men kanske borde introducera oss lite?

20180621_142913.jpg
 
Hur höga är era föl?
Min som är 6 veckor nu är 115 cm hög. Funderar på om han växer mer än andra eftersom han står på box och inte rör sig lika mycket. Att all energi går till att växa istället för till rörelse?
Tycker han har blivit så stor sista veckan bara 🙄.
 
Hur höga är era föl?
Min som är 6 veckor nu är 115 cm hög. Funderar på om han växer mer än andra eftersom han står på box och inte rör sig lika mycket. Att all energi går till att växa istället för till rörelse?
Tycker han har blivit så stor sista veckan bara 🙄.

Jag tror han är ganska normal. Mitt senaste SWB föl var 112 vid 1 månad och 121 vid 2 månader
 
Hur höga är era föl?
Min som är 6 veckor nu är 115 cm hög. Funderar på om han växer mer än andra eftersom han står på box och inte rör sig lika mycket. Att all energi går till att växa istället för till rörelse?
Tycker han har blivit så stor sista veckan bara 🙄.

... Jag tror vår Donkey Boy var typ 110 cm som nyfödd :nailbiting: Skall försöka mäta Frank för att få en uppfattning, även om han går på tå ännu.

Ang. det har vi kontaktat RMC då han är väldigt stram i hovlederna fram, samt visar att han är öm genom att tjura när man tar på/i frambenen. Nu får de begränsad utegång med förhoppningen om att mer vila skall få honom att slappna av mer och komma ned bättre på hovarna.
 
... Jag tror vår Donkey Boy var typ 110 cm som nyfödd :nailbiting: Skall försöka mäta Frank för att få en uppfattning, även om han går på tå ännu.

Ang. det har vi kontaktat RMC då han är väldigt stram i hovlederna fram, samt visar att han är öm genom att tjura när man tar på/i frambenen. Nu får de begränsad utegång med förhoppningen om att mer vila skall få honom att slappna av mer och komma ned bättre på hovarna.
Men så tråkigt!
Hoppas det ordnar till sig fort så ni slipper ha dom inne allt för länge.
Kanske be hovis förlänga tårna lite så att han kommer ner bättre?
Fast RMC har nog bättre koll på vad som är lämpligast att göra 😊
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
373
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
200
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
383
Senast: Praefatio
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp