Folksam försäkring = bäst?

TECKNA försäkringen är inget problem, jag har nog haft fem hästar i Folksam. Men det har undantagslöst varit något strul vid antingen betalningen, registreringen av försäkringen (de har lagt in fel ras eller nå´tt) eller som nu betalningen...
 
Samma erfarenhet, strul med det administrativa. I övrigt är jag jättenöjd med Folksam som jag bytte till från If. Kolla på konsumenternas försäkringsbyrå (hemsida) som är mycket bra och där man kan göra jämförelser!
 
Har Folksam till min halvblodsvalack, fördelarna tycker jag dels är att man bara betalar självrisken och dels att de inte tar extra för autogirobetalning.
Däremot ville jag även försäkra min shettis där men de ville ha nästan dubbelt så mycket för honom som Agria :confused:, vilket jag inte tyckte var rimligt. Ombudet jag pratade med på Folksam kunde inte heller motivera det och rådde mig att ha kvar hans försäkring i Agria tills de också höjde (viket de inte gjort ännu...).
mvh Maria
 
Jag betalar 4 000:- i If för mitt fullblod men Folksam ville ha 6 000:-. Visserligen blir veterinätersättningen 10 000 högre i folksam men tycker ändå skillnaden är stor. För stor så jag stannar hos If.
 
Bytte från If till Folksam, aldrig problem. Fick ut vartenda öre av livförsäkringen på min häst trots att det var en veterinär miss :devil:som nu är anmäld till Vet. ansvars nämnden. Var rädd att det skulle dra ut på tiden tills ärendet var klart men så var det inte. LOVE FOLKSAM :love:
 
Det beror antagligen på det. Har man fått reservationer i en försäkring kan man ju "få bort dom" med en ny veterinäriundersökning, dock beroende på vad man har för reservationer.
 
Jag har själv bytt från If till folksam och är mycket nöjd med bytet! Har inte haft några som helst problem med skaderegleringen. Premien är dyrare än Agria mewn å andra sidan vet man ju vad priset kommer att bli annars kan det ju bli hur dyrt som helst. den enda fördelen (som jag ser det)med Agria är att i den A:1 försäkringen ingår stöldförsäkring vilket det inte gör i Folksam och det finns inte någon stöld-tilläggsförsäkring att teckna.

Jag är väldigt nöjd med Folksam och kan inte förstå att så många har Agria.
 
Stöld av häst är otroligt ovanligt men att ta bort stöldmomentet pressar premien.

Bättre att ta bort stöld än att lägga till undantag i villkoren :smirk:.
 
Så tänkte jag också när jag bytte till Folksam!
Dessutom är ju min häst inte SÅ bra att han är SÅ stöldbegärlig!
 
Vilket jag tror att de flesta med de tankarna skulle UNDVIKA min häst!
Över 170 cm hög, lite smårädd för karlar, brukar då bli svårfångad tom i boxen, samt om man är velig, blir han rätt kaxig. Det är Ladykiller xx i honom... :devil:
Man kan dessutom INTE "brotta ner" honom, då han dessutom är skapligt stor och rejäl, och om en karl börjar "brottas" så orkar den ändå inte hålla honom.
Även lite spruträdd, står inte helt still, vilket ju skulle försvåra eventuell drogning.

Visst finns chansen att ngn skulle sno hästen, men jag tror ändå den är rätt liten i mitt fall.
Då tror jag mer på att ngn bov skulle stjäla hela hans utrustning i stället...
 
Nu vet inte jag hur agria skulle ha gjort om vi var försäkrade där, men för dryga ett år sedan så märkte vi att något var fel på min häst. Han tyckte inte om att bli riden, var inte halt men allmänt olustig. Vi tog honom till solvalla och böjde och drog, röntgade och petade. Det visade sig att han hade en lös benbit som hade kilat in sig i kotleden och låg och gnagde på bosket. Inte konstigt att häststackaren inte ville gå :cry: Det blev operation omgående och efter det skickade vi bara in alla papper till folksam som tog koostnanden utan att diskutera. Vi fick betala en självrisk på 2.000. Hästen var då a:1 försäkrad utan resarvationer
 
Hur länge hade du haft hästen/haft hästen försäkrad i bolaget?

Har också fått operation betald av försäkringsbolaget, men då övertog jag förra ägarens försäkring, därför inga problem.
 
Jag övertog också hästens gamla försäkring, men jag hade haft hästen i ett år innan operationen.
 
Jag har för mig att det står i papprena från Folksam att de ersätter operation av lösa benbitar OM hästen har ONT av dem, dvs visar besvär. Inte om man tar bort dem för att man sett på röntgen när man varit där för ngt annat.
 
I uppgifterna jag fick står det att operation av lösa benbitar endast betalas om hästen röntgas innan försäkringen tecknats.
Jag har A6 försäkring.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 650
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp