Folksam och IF

Sjukt svårt att veta vad man ska prioritera när det gäller försäkringar, vad är viktigt att försäkringen täcker?

If tyckte jag dock var alldeles för dåligt för mig.
 
Nyfiken - vad tyckte du var dåligt med IF?

Det jag inte gillade var den korta försäkringsperioden (heter det så?) - 100 dagar istället för mellan 120 och 150.
De har ingen ersättning för medicin (går väl att få med någon extraförsäkring men med bolaget jag har idag ingår det i grunden), maxbeloppet för MR är lågt och inkluderar undersökning och behandling.
Framför allt är det försäkringsperioden jag reagerat på.

Har inte börjat kolla priser på försäkringar ännu så är vet jag inte hur de olika bolagen ligger till :)
 
Det jag inte gillade var den korta försäkringsperioden (heter det så?) - 100 dagar istället för mellan 120 och 150.
De har ingen ersättning för medicin (går väl att få med någon extraförsäkring men med bolaget jag har idag ingår det i grunden), maxbeloppet för MR är lågt och inkluderar undersökning och behandling.
Framför allt är det försäkringsperioden jag reagerat på.

Har inte börjat kolla priser på försäkringar ännu så är vet jag inte hur de olika bolagen ligger till :)

Intressant, jag tycker IF är en av de försäkringarna med mest omfattande skydd. Har dock utökad.
Folksam är snäppet bättre på en del punkter, snäppet sämre på andra men ett bra skydd där med.

25 dagars skillnad i självriskperiod känns som det kan kvitta för mig. Vill man ha lång självriskperiod har Sveland lång. Men de har ett klent skydd jmf med andra.
 
Intressant, jag tycker IF är en av de försäkringarna med mest omfattande skydd. Har dock utökad.
Folksam är snäppet bättre på en del punkter, snäppet sämre på andra men ett bra skydd där med.

25 dagars skillnad i självriskperiod känns som det kan kvitta för mig. Vill man ha lång självriskperiod har Sveland lång. Men de har ett klent skydd jmf med andra.

Ja, försäkringar kan man liksom tala om i flera veckor känns det som ;)
Har Dina på ponnyn, 10.000:- MR och CT, 3000:- medicin, ersätter shockwave 5000:-, rehab 3000:- djurambulans 10.000:-, akupunktur och kiropraktik 5000:-... I "grundförsäkringen", svårt att slå det när jag jämfört mellan bolagen...

Nackdelen är deras långa handläggningstider.

Hästen jag är intresserad av att köpa är ung, utan skadehistorik och dessutom importerad så "dolda fel"-försäkring finns inte att ta hänsyn till.
 
Ja, försäkringar kan man liksom tala om i flera veckor känns det som ;)
Har Dina på ponnyn, 10.000:- MR och CT, 3000:- medicin, ersätter shockwave 5000:-, rehab 3000:- djurambulans 10.000:-, akupunktur och kiropraktik 5000:-... I "grundförsäkringen", svårt att slå det när jag jämfört mellan bolagen...

Nackdelen är deras långa handläggningstider.

Hästen jag är intresserad av att köpa är ung, utan skadehistorik och dessutom importerad så "dolda fel"-försäkring finns inte att ta hänsyn till.
Är den försäkrad nu?
 
Jag valde Folksam A1 när jag kollade på försäkringar. Det det föll på var att de var prisvärda och hade enligt mig bäst villkor kring hältor vilket jag anser är största risken till utnyttjande av försäkring. Har inga tillägg då jag anser att de summor man kunde få ut inte var i proportion till försäkringspremien. Ponnyn är i Agria A1 men är inte valbart.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 647
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Folksam Elitallsvenska och Folksam Ponnyallsvenska är i full gång landet över, här är helgens vinnare.
Svar
0
· Visningar
38
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: ameo
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 850
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp